- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

خاتمی: آمانو آبروی آژانس اتمی را نبرد

خطیب نماز عید قربان با هشدار اینکه رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی با رفتار خود آبروی آژانس را نبرد، گفت: ایران امروز در سایه دین کشوری مقتدر و نیرومند است که در برابر هر توطئه ای آنچنان مقابله به مثل خواهد کرد که مایه عبرت برای دیگران شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز عید قربان که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه قرآن از زاویه های مختلفی به زندگی حضرت ابراهیم (ع) پرداخته است گفت: در قرآن از تخریب شخصیت حضرت ابراهیم تا ترور شخص وی مسائل مختلفی مطرح شده است اما همه توطئه دشمنان به فضل الهی نقش برآب گردیده است و این سنت و قانون خداست.

وی با بیان اینکه اگر هر ملتی این سنت الهی را همراه خود داشته باشد خداوند متعال نیز در همه مراحل یاری اش خواهد کرد، یادآور شد: در طول ۳۲ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد انواع توطئه های دنیای استکبار را علیه ملت ایران دیدیم به خصوص توطئه هایی که از ناحیه آمریکا و ولد نامشروعش یعنی رژیم صهیونیستی علیه ملت شریف ایران طراحی شد.

خاتمی با بیان اینکه ۱۰ مورد از توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی که ۷ مورد آن مربوط به توطئه های داخلی و ۳ مورد آن به توطئه های خارجی است را تهیه کرده ام، گفت: جنگ قومیت ها، انجام ترورها، به راه انداختن جنگ تحمیلی هشت ساله، وارد کردن نفوذی ها به بدنه دولت، انجام کودتاهای مختلف (آمریکا ۶ کودتا علیه ایران انجام داد)، به راه انداختن جنگ نرم علیه ایران و همچنین به راه انداختن فتنه سال ۸۸ از جمله توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی در داخل کشور به شمار می آید.

خطیب نماز عید قربان در بیان سه توطئه خارجی دشمنان انقلاب اسلامی نیز گفت: دخالت آمریکا در افغانستان به خاطر این بود که آنها پایگاهی علیه ایران اسلامی در این منطقه داشته باشند همچنین دخالت آنها در عراق نیز به خاطر کنترل ایران بود.

وی اضافه کرد: در حقیقت آمریکاییها ایجاد خاورمیانه جدید را برای مهار موج انقلاب بزرگ اسلامی ایران طرح ریزی کرده بودند که به فضل الهی همه این توطئه ها خنثی شد.

خاتمی سال گذشته را سیاه ترین سال برای تاریخ آمریکا به شمار آورد و افزود: سال گذشته سیاهترین سال نه برای رئیس جمهور تازه کار آمریکا بلکه برای تاریخ آمریکا بود چون طی یک سال نوکرهای چشم بسته آمریکا مانند بن علی، مبارک و قذافی در منطقه یکی یکی ساقط شدند و دیگرانی هم که هستند لحظه به لحظه خطر را جلوی چشمانشان می بینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی طبیعی است که آمریکا به دست و پا بیفتد و با پرونده سازی های دروغین  همچنین استفاده ابزاری از سازمان های بین المللی همچون آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران به اهداف شوم خود برسند.

وی خطاب به رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: من از همین جا به رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی می گویم که “آبروی آژانس را با رفتار خود نبرد” چون اگر قرار باشد به عنوان یک ابزار بی اراده در دست آمریکا عمل کند مطمئن باشد که باقیمانده آبروی آژانس را پیش چشم افکار عمومی خواهد برد.

خاتمی تصریح کرد: خدای متعال طی این سالها به ملت ایران نشان داد که توطئه هایی که علیه این کشور می شود خنثی خواهد شد و تا زمانی که ملت ایران در صراط مستقیم حرکت کنند این توطئه ها همچنان خنثی خواهد شد.

خطیب نماز عید قربان خطاب به سردمداران ایالات متحده آمریکا گفت: دوره ابرقدرتی شما تمام شده است و هم اکنون آمریکا به عنوان یک طبل توخالی در جهان است یعنی نه شما آمریکای گذشته هستید و نه ایران ، ایران دوران طاغوت است.

وی خاطر نشان کرد: ایران امروز در سایه دین کشوری مقتدر و نیرومند است که در برابر هر توطئه ای آنچنان مقابله به مثل خواهد کرد که مایه عبرت برای دیگران شود.

خاتمی در خطبه نماز عید قربان در بیان ویژگی های حضرت ابراهیم (ع) گفت: خداوند برای این ایثار و از خودگذشتگی حضرت ابراهیم (ع) مدال امامت را به او داد البته این امامت رهبری ظاهری تنها نیست گرچه رهبری ظاهری هم از شئونات آن امامت کلیه است اما جایگاهش خیلی بالاتر است به طوری که ابراهیم اول نبی بود آنگاه رسول شد و آنگاه مقام امامت به او داده شد.

وی با بیان اینکه البته این مقام به راحتی به حضرت ابراهیم داده نشده است، گفت: در برخی تفاسیر تا ۳۰ آزمون ذکر شده که قدر متقین همه آنها فناء فی الله است یعنی ابراهیم فانی فی الله بود و جز خدا چیزی در نظرش نبود.

خاتمی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر ملتی بخواهد در جایگاه الهام بخش و الگوبودن قرار گیرد باید از امتحانات الهی سربلند بیرون بیاید، گفت: به فضل خدا امروز ملت ایران الگوست و بیداری اسلامی با الگوگرفتن از ملت ایران در دنیا به راه افتاده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه البته این الگو بودن ملت ایران برای سایر ملت ها مفت به دست نیامده است، گفت: ملت شریف ایران بیش از چندین هزار شهید، جانباز و آزاده داده است ضمن اینکه تحمل سختی های دیگر از امت ما، امتی نمونه و الگو ساخته است.

وی تصریح کرد: این راه در گذشته برای ملت ما جواب داد و راه موفقیت آمیزی بود البته راه آینده ما هم همین طور خواهد بود چون ملتی که یارش خداوند باشد خدا همه مشکلاتش را برطرف خواهد کرد و در پیش سایر ملت ها عزیزش خواهد داشت.