- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه‌اندازی اورژانس هوایی در منطقه ویژه پارس جنوبی

عسلویه نیوز” مدیر فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه از راه‌اندازی اورژانس هوایی در منطقه ویژه پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” فرشید کلاه‌کج بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه خطوط پروازی و کیفیت‌بخشی به پروازها از مهم‌ترین اولویت‌های فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس است که با همه توان در این راستا فعالیت می‌کنیم.
وی از برقراری ۹ مسیر پروازی جدید در این فرودگاه خبر داد و افزود: با استقرار یک فروند هواپیمای BAE متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان، اورژانس هوایی منطقه ویژه پارس نیز در این فرودگاه راه‌اندازی شده است.
مدیر فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه درباره مسیرهای پروازی جدید این فرودگاه، خاطرنشان کرد: مسیرهای عسلویه به ساری، اهواز، رشت، کیش، کرمانشاه از جمله این پروازهاست و این پروازها به صورت چارتر توسط شرکت هواپیمایی ماهان با استقرار یک فروند هواپیمای BAE در فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس انجام می‌پذیرد.
وی فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه را یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور از حیث دارا بودن استانداردهای روز دنیا دانست و تصریح کرد: این فرودگاه توان جابجایی حدود یک میلیون نفر مسافر در سال را داراست.
کلاه‌کج یادآور شد: فرودگاه بین‌اللملی خلیج فارس با ۷۰۰ هکتار وسعت دارای باند به طول چهار کیلومتر و عرض ۴۵ است و از کیفی‌ترین تجهیزات ناوبری برخوردار است.
وی وجود این فرودگاه را یکی از مناسب‌ترین زیرساخت‌ها برای عملیات پشتیبانی از طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی خواند و افزود: فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس فرصت مناسبی برای تسهیل و فراهم آوردن شرایط جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و هدایت آنها در راستای رشد و توسعه بخش‌های زیربنایی و منابع نفت و گاز در منطقه ویژه پارس است.
این مسئول عنوان داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق نفت و گاز کشور و خاورمیانه است و برای توسعه این منطقه باید نسبت به توسعه زیرساخت‌ها اهتمام ورزیم.
کلاه‌کج گفت: مدیرعامل منطقه ویژه تلاش زیادی برای کیفیت‌بخشی به این فرودگاه داشته و هم‌اکنون شاهد رضایت خاطر مسافران مسیرهای پروازی این فرودگاه هستیم.