- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تشکیل اولین کارگروه تخصصی کاهش گازهای فلرهای طرحهای پارس جنوبی

عسلویه نیوز ، اولین نشست کار گروه تخصصی کاهش گازهای فلرهای طرحهای (Zero flaring )طرحهای پارس جنوبی در محل شرکت نفت­ ­وگاز پارس برگزار گردید.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس ،در این نشست که با حضور محمدمهدی قاسمی ، ریاست محترم ایمنی، بهداشت ومحیط زیست شرکت نفت و گاز پارس ،  کارشناسان و نمایندگان فازهای مستقر در عسلویه و همچنین نمایندگانی از شرکت ملی گاز ایران و  مجتمع گازی پارس جنوبی همراه بود ، دستیابی و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش گازهای ارسالی به فلرها و  افزایش کیفیت بهره وری و بالا بردن راندمان کار مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

در ادامه ضمن ارایه اهداف تشکیل این کارگروه ، مقرر شد طرح های مرتبط با جلسات کارگروه  ابتدا توسط واحد پژوهش و فناوری مورد بررسی قرار گیرد و نتایج حاصله به این کارگروه اعلام شود.

با توجه به مستندات ارائه شده در این نشست مشخص شد که بیشترین درصد گازهای ارسالی به فلرها از واحد ۱۰۱ پالایشگاه ها انجام می پذیرد. بنابراین باید علت این امر مورد بررسی وکا­رشناسی قرار گیرد وراهکارهای مناسبی برای آن از سوی این کارگروه انجام شود.

از سوی دیگر ، با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد که این کار گروه با برقراری جلسات منظم دوره ای و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش گازهای ارسالی به فلر و افزایش راندمان پالایشگاه های  پارس جنوبی ، بتواند گام موثری در پیشبرد اهداف شرکت در حوزه حفظ محیط زیست منطقه پارس جنوبی بردارد.