- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

افزایش صادرات و واردات کالا از طریق گمرک منطقه وی‍ژه اقتصادی انرژی پارس در ۷ ماهه سال جاری

افزایش صادرات و واردات کالا از طریق گمرک منطقه وی‍ژه اقتصادی انرژی پارس
به گزارش عسلویه نیوز به نقل از روابط عمومی گمرک ایران ۲۸۶هزار و ۶۱۶ تن کالا به ارزش ۹۷۳ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۷۴۶ دلار طی هفت ماه امسال از طریق گمرک منطقه وی‍ژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۰۱ درصد و از نظر ارزش ۱۳ درصد افزایش داشته است .
احمد پورحیدر ، مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، با اعلام این مطلب گفت : در این مدت ۱۳۹۴ تن کالا به ارزش بیش از ۱۲۴۰۴۰۲۶دلار از این گمرک ورود موقت داشته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۲۲۹درصد و از نظر ارزش۲۴۴ درصد افزایش داشته است و همچنین در این هفت ماه مقدار ۱۵۵۲۲۳۷ تن کالا به ارزش ۸۵۸۴۸۲۶۳۳ دلار تحت رویه کاپوتاژ به داخل کشور حمل گردیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۴ درصد و از نظر ارزش ۸۸ درصد افزایش داشته است .
وی با اشاره به ۴ میلیون و ۹ هزار و ۲۹۶ تن کالای غیر نفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش افزون بر ۲ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ۷۶ هزار و ۹۹۹ دلار به خارج از کشور صادر گفت : این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش ۱۵درصد رشد نشان می دهد .
همچنین صادرات ۶ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۲۹۷ تن میعانات گازی به ارزش ۳ میلیارد و ۵۷۵ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۷۵۸دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۵۶ درصد و از نظر ارزش ۸۴ درصد افزایش داشته است .
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد : در مجموع در مدت یاد شده بیش از ده میلیون و ۲۳۱ هزار و ۵۹۳ تن کالا شامل پلی اتیلن سبک و سنگین ، میعانات گازی ، گازهای پروپان ، بوتان ، بنزن و پارازایلین به ارزش بیش از ۶میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۷۵۷ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۳درصد و از حیث ارزش ۴۷ درصد افزایش داشته است . عمده کالای غیر نفتی شامل پلی اتیلن سبک و سنگین ،‌ متانول ، هوی اند ، پروپان ، اورتوزایلین ، رافینت ،‌ گوگرد گرانول می باشد و همچنین میعانات گازی و کالای غیر نفتی به کشورهای چین ، ژاپن ،‌امارات متحده عربی ، هند ،‌ اندونزی ،‌ هلند ،‌بلژیک ،‌ اسپانیا ،‌ ترکیه ،‌ رومانی ، تایوان ، تایلند ، مالزی ، ویتنام ، افغانستان  شده است .