- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس دخترانه عسلویه

به گزارش عسلویه نیوز، عبدالله نادری  بخشدار عسلویه صبح امروز در آیین اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس عسلویه اظهار داشت: توجه به امور بهداشتی و درمانی در مدارس و دانشگاه‌ها از ارزش زیادی برخوردار است و همکاری مدیران مدارس و دانشگاه‌ها در این امر بسیار مهم است.
وی افزود: عسلویه در منطقه نفت و گاز قرار دارد و خطرات ناشی از آلاینده‌های زیست‌محیطی همه مردم و بویژه کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و باید تدابیری را برای پیشگیری از بیماری‌ها تدارک ببینیم.
بخشدار عسلویه از اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس راهنمایی دخترانه عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ارزش بسیار زیادی دارد و در استحکام بخشیدن به دانش‌آموزان موثر است و همچنین برای جلوگیری از بیماری‌ها نیز اثرگذار است.
نادری تصریح کرد: در چند سال اخیر شاهد تعامل بسیار مثبتی بین آموزش و پرورش و شبکه بهداشت هستیم و این امر در افزایش سلامت دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد.
وی اضافه کرد: باید روند ترویج فرهنگ بهداشتی در مدارس را گسترش بیشتری بدهیم و مدیران بهداشت مدارس باید همکاری لازم را داشته باشند.
رئیس آموزش و پرورش عسلویه نیز گفت: شبکه بهداشت عسلویه همواره خلاقیت خوبی داشته و در مناسبت‌های مختلف شاهد اجرای برنامه‌های متنوع و ارزشمندی توسط این عزیزان هستیم.
علی احمدی افزود: دانش‌آموزان شرایط حساسی دارند و اجرای طرح‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلای این آینده‌سازان به بیماری‌های مختلف امری ضروری است.
در ادامه یکی دانش‌آموزان عسلویه، مقاله‌ای را با موضوع استفاده از مواد غذایی آهن‌دار در مصرف غذای روزانه قرائت کرد و یکی از مسئولان بهداشت عسلویه نیز مطالبی در مورد مشکلات و ناراحتی‌هایی را که در اثر کمبود آهن در بدن بوجود می‌آید بیان کرد.
کارشناس بهداشت آموزش و پرورش عسلویه نیز در این مراسم، مقداری قرص آهن برای استفاده دانش‌آموزان در اختیار مدیران مدارس قرار دادند.