- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

راه آهن بوشهر- شیراز- عسلویه در قالب ۱۸ قطعه احداث می شود

عسلویه نیوز” معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: راه آهن بوشهر- شیراز- عسلویه به طول ۶۳۰ کیلومتر در قالب ۱۸ قطعه باید احداث شود.

به گزارش “عسلویه نیوز” مسعود نصوری افزود:هم اکنون مطالعه پروژه راه آهن بوشهر – شیراز- عسلویه انجام شده وعملیات اجرایی دو قطعه در استان بوشهر و دوقطعه دراستان فارس در مجموع به طول ۲۰۰ کیلومتر در دست اجراست.

وی اظهار داشت : چهار قطعه از پروژه راه آهن شیراز – بوشهر- عسلویه به عنوان یکی از مصوبات سفرهای استانی هیات دولت به این استان اجرایی شده است.

نصوری تصریح کرد :براساس مصوبه دور نخست سفرهای استانی هیات دولت به استان بوشهر دربهمن ماه سال ۸۴ باید مطالعه پروژه راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه انجام و براساس مصوبه دور دوم سفرهای استانی رییس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر در بهمن ماه سال ۸۶ نیز این پروژه اجرایی می شد.

وی اضافه کرد: در مصوبه سفر هیات دولت برای ساخت پروژه راه آهن شیراز- بوشهربه عسلویه ۷۵۰ میلیارد تومان برآورد اعتبار شده است.

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر یادآورشد: در بودجه امسال نیز ۲۵میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد : اعتبار این پروژه به صورت مشترک توسط وزارتخانه های راه و شهرسازی و نفت باید تامین شود.

نصوری اضافه کرد:براساس مصوبه تامین هزینه ساخت این پروژه تا مرحله ریل گذاری به عهده وزارت نفت و ریل گذاری به بعد برعهده وزارت راه و شهرسازی است.

نصوری بدون اشاره به سهم اعتبار ریالی وزارتخانه های نفت و راه و شهرسازی از مجموع اعتبار مورد نیاز پروژه راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه افزود: تاکنون ۹۰ میلیارد تومان توسط وزارت نفت اعتبار برای اجرای این پروژه اختصاص یافته است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر با بیان اینکه به علت تامین نشدن بموقع اعتبار این پروژه با تاخیر روبه رو است گفت: برای جبران این تاخیر و شتاب دهی به عملیات اجرایی و بهره گیری از توان مالی و ظرفیت اجرایی قرارگاه خاتم انبیا مقرر شده است پروژه راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه به این قرارگاه واگذار شود.

نصوری افزود: در همین ارتباط تفاهم نامه واگذاری این پروژه امضا شده است و مذاکره اولیه برای اجرا نیز انجام شده است