- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

تولید ۴۲۰ تن عسل طبیعی در شهرستان جم

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان جم از تولید ۴۲۰ تن عسل طبیعی از ۱۴ هزار کندوی عسل در شهرستان جم خبر داد.

عبدالنبی یوسفی شامگاه پنج‌شنبه در نشست مسئولان اظهار داشت: کشاورزی در شهرستان جم جایگاه ویژه‌ای دارد و این شهرستان در بسیاری از محصولات کشاورزی در استان جایگاه ارزشمندی دارد.

وی افزود: در سال تولید ملی باید نسبت به توسعه بخش کشاورزی اهتمام ورزیم و تسهیلات ویژه‌ای برای فعالان کشاورزی در نظر گرفته‌ایم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان جم از ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای کشاورزان خبر داد و خاطر نشان کرد: حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان این عرصه از برنامه‌های مسئولان است و وام کم‌بهره با اقساط پایین برای این قشر تخصیص داده شده است.

یوسفی تصریح کرد: در تولید مرکبات و همچنین در تولید عسل این شهرستان موقعیت ممتازی در استان دارد و در سال جاری شاهد نتایج بسیار خوبی در این حوزه هستیم.

وی از وجود ۱۴ هزار کندوی عسل در جم خبر داد و افزود: هر کندوی عسل به طور میانگین بیش از ۳۰ کیلو عسل تولید می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم در مجموع در سال جاری حدود ۴۲۰ تن عسل در جم به دست بیاید.

یوسفی بیان کرد: دولت نهم و دهم با اجرای اقدامات مهمی از جمله تامین آب و افزایش تجهیزات موجب رونق بیشتر کشاورزی در این شهرستان شده و کشاورزان این شهرستان با وجود مشکلات موجود از اقدامات دولت رضایت دارند.

رئیس جهاد کشاورزی جم اذعان داشت: برای بازار فروش محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان در سطح شهرستان تلاش بسیار خوبی انجام داده‌ایم که امیدوار هستیم موجبات رضایت خاطر کشاورزان زحمتکش و پرتلاش را فراهم کنیم.

یوسفی افزود: باید بیش از گذشته تلاش کنیم و با بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، شاهد رونق بازار محصولات و سودآوری بیشتر برای فعالان این قشر باشیم.