- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مثبت بودن آزمایش دوپینگ احمدی نژاد

خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به “زمزمه”ها و “گفته می‌شود”هایی برمی‌خورند که میهمان‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.

*علیرغم انتشار برخی اخبار جهت دار مبنی بر کم انگیزه شدن رئیس جمهور در حل مشکلات اقتصادی، هفته گذشته شاهد جلسات متعدد ستاد تنظیم بازار به ریاست دکتر احمدی نژاد بودیم. یکی از این جلسات حتی در ساعات پایانی روز عید غدیر برگزار و بیش از ۳ ساعت به طول انجامید. در جلسات هفته گذشته مباحثی پیرامون تامین کالاهای اساسی، رفع کمبودهای نقطه ای در استان ها، گزارش روزانه مبادلات ارزی، تامین ارز گروه های ۸ گانه، مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین صادر کنندگان و وارد کنندگان کالا بررسی و دستورات لازم صادر شد. پیگیری های جدی احمدی نژاد به گونه ای بود که برخی وزرا به شوخی می گفتند اگر دکتراحمدی نژاد آزمایش دوپینگ دهد جواب آن مثبت خواهد بود!

* در هفته های اخیر حسن روحانی رایزنی های خود را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری افزایش داده است. شنیده ایم وی با افرادی چون نوبخت، یونسی، عباسی فرد و مرتضی بانک رایزنی ها و مشورت هایی داشته است.

*پس از آنکه غلامحسین کرباسچی در انتخابات ۸۸ به سمت کروبی رفت، اختلافات در درون حزب کارگزاران گسترش یافته است به گونه ای که مدت دو سال است جلسات شورای مرکزی این حزب برگزار نشده است. از سوی دیگر به دلیل اختلاف نظر میان اعضا، گفته می شود کمپین هایی که اخیرا برای کاندیداتوری محمد علی نجفی راه اندازی شده برای ترساندن اسحاق جهانگیری است.

*یک هیات ترکیه ای که چندی قبل به تهران آمده بودند نسبت به کمبود مسجد به عنوان نماد دینی و پرچم به عنوان نماد ملی در سطح شهر تهران اظهار تعجب کرده بودند. پس از این اظهارات قرار شده در سطح شهر تهران ۷۲ پرچم مرتفع و ۷۲ مسجد دارای گنبد و گلدسته ساخته شود. ظریفی می گفت خوب شد هیات ترک به تهران آمدند و گرنه به ذهن مسوولان ما تا ابد این چیزها نمی رسید!

*در هفته های اخیر جزوات و مباحثی با عنوان ” عصمت استراتژیک ولی فقیه” در قم و تهران مطرح شده که اشاعه دهندگان این مباحث می خواهند از باب قاعده لطف برای ولی فقیه جایگاه عصمت و مصون از خطا را اثبات نمایند. مطرح کنندگان این مباحث اگرچه دارای سوابق انقلابی و چهره های متدینی هستند اما طرح این مباحث در رسانه ها و مجالس عمومی بر خلاف مصالح کشور است.

*شنیده ایم محمد باقر قالیباف دستور برخورد با مدیری را داده است که در یکی از پروژه های شهری از مرتبطان جورج سوروس در ایران به عنوان مشاور پروژه استفاده کرده بود.

*قرار است زندگینامه ۸۰۰ صفحه ای هاشمی رفسنجانی تا اردیبهشت سال آینده منتشر شود. اطرافیان هاشمی می گویند این کتاب با کمترین سانسور منتشر می شود. همچنین شنیده ایم همسر آقای هاشمی نیز بزودی کتابی تحت عنوان”در سایه سرو” که مربوط به خاطرات وی از هاشمی رفسنجانی است روانه بازار کتاب خواهد کرد.

*یکی از نمایندگان مردم تهران که در دوره نهم انتخابات به مجلس راه یافته است طی سخنانی از فضای سیاسی کشور اظهار نگرانی کرده و گفته است:” اگر می دانستم دنیای سیاست این همه مخاطره آمیز است اصلا کاندیدا نمی شدم و به بحث و درس خود در حوزه و دانشگاه ادامه می دادم.”

*در هفته گذشته از کتابی با عنوان “مباحثه با جان هیک” نوشته علی اکبر رشاد رونمایی شد که نکته جالب توجه درباره این کتاب آن است که خوانندگان پس از مطالعه دقیق متوجه می شوند بسیاری از استنادهای عبدالکریم سروش درباره پلورالیسم دینی که به جان هیک منتسب شده، حاصل توهم سروش بوده و به غلط یا دروغ! به هیک استناد داده شده است. رشاد در مراسم رونمایی از کتاب گفت:” روشنفکری ما مبتلا به بیماری خود دیگرانگاری است.”

*سفر دکتر علی لاریجانی به استان اردبیل با استقبال گرم نیکزاد استاندار و مسوولان عالی استان مواجه شد به گونه ای که حاضران در مراسم معتقد بودند یکی از باشکوه ترین استقبال سال های اخیر بوده است. حضور رئیس مجلس در شورای تامین و شورای مدیران استان با استقبال فراوان برگزار شد تا نوید بخش تعامل و همکاری میان قوا باشد.

*فردی به نام سعید عابدینی که ماموریت راه اندازی و توسعه کلیساهای خانگی را در کشور داشت دستگیر شده است. همسر و فرزندان این فرد مقیم آمریکا بوده و خود وی نیز سال ها در انگلیس اقامت داشته است.

*یکی از نمایندگان استان اصفهان با انتقاد از برخی برخوردها در سوال از رئیس جمهور گفته است:” برای گرفتن امضای بنده جهت سوال از رئیس جمهور ساعت یازده شب به در منزل من مراجعه کردند.”

*قرار بود مروج یکی از فرقه های انحرافی برای سخنرانی به دانشگاه امام صادق(ع) برود که با هوشیاری مدیریت دانشگاه این دعوت لغو و از حجت الاسلام پناهیان برای این مراسم دعوت به عمل آمد.

*گزارش یک نهاد نظارتی حاکی است یک پنجم جمعیت استان سیستان و بلوچستان را اتباع بیگانه غیر مجاز به ویژه پناهجویان افغانی تشکیل می دهد.

*سرقت بیش از ۳ هزار فقره گواهی اسقاط خودرو به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در دستور کار بررسی قضایی قرار گرفته است. این سرقت از یکی از شرکت های خودرو ساز انجام شده اما مسوولان این شرکت از اعلام آن سرباز زده بودند.