- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ارائه ۵ پیشنهاد منطقه ویژه پارس به کمیسیون بودجه مجلس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: ظرفیت‌ها و احکام بودجه‌ای در قالب پنج پیشنهاد از سوی سازمان منطقه ویژه پارس به رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه شد. [1]

به گزارش ” عسلویه نیوز” مسعود نصوری شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر اعضای کمیسیون بودجه مجلس به پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز کشور است و نقش ارزنده‌ای در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقش پارس جنوبی بسیار مهم است و باید با تمام توان و ظرفیت برای رشد و توسعه منطقه اهتمام ورزیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با مثبت ارزیابی کردن سفر کمیسیون بودجه مجلس به عسلویه خاطر نشان کرد: پیشنهادهای سازنده‌ای برای تامین منابع و ایجاد ظرفیت‌ها و ردیف‌های بودجه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های پایتخت انرژی کشور در این سفر ارائه شد که این پیشنهادها توسط کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در لایحه بودجه سال ۹۲ بررسی می‌شود.

نصوری یادآور شد: در این سفر با اعضای کمیسیون بودجه به همراه وزیر نفت، مسائل مختلف از جمله وضعیت تحول و توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه پارس، طرح‌های پتروشیمی و فعالیت‌های انجام شده و پیشرفت فازهای پارس جنوبی و به ویژه در مورد افزایش تولید از میدان گازی پارس جنوبی بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تدوین پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۹۲ در حال انجام است؛ سفر کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به پارس جنوبی فرصت مناسبی برای بررسی نحوه تامین منابع و ظرفیت‌های بودجه‌ای برای توسعه منطقه ویژه پارس بود.

این مسئول گفت: ظرفیت‌ها و احکام بودجه‌ای در قالب پنج پیشنهاد از سوی سازمان منطقه ویژه پارس به رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس اضافه کرد: با ایجاد احکام بودجه‌ای پیشنهادی سازمان منطقه ویژه پارس در لایحه بودجه سال ۹۲، ضمن تامین منابع مالی، شاهد پیشرفت و شتاب اجرای پروژه‌های متعدد در این منطقه راهبردی خواهیم بود.

نصوری اذعان داشت: در این سفر مقرر شد کمیته‌ای مشترک بین کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس و وزارت نفت ایجاد شود تا با طرح پیشنهادهای ارائه شده از سوی تمام شرکت‌های تابعه وزارت نفت و طرح احکام بودجه‌ای در لایحه بودجه سال ۹۲، زیرساخت‌های مورد نیاز برای تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت در حوزه‌های بالادستی و پایین دستی توسعه یابد.

وی عنوان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای رشد و توسعه پارس جنوبی اهتمام ورزیم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.