- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

حضور مسئولان عسلویه در نماز جمعه کمرنگ است

امام جمعه عسلویه گفت: حضور مسئولان عسلویه در مراسمات مذهبی و دینی و به ویژه در نماز جمعه کمرنگ است. [1]

به گزارش ” عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های دیروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: اسلام کامل‌ترین دین و کتاب قرآن نیز بزرگ‌ترین کتاب تاریخ بشریت است و عمل به دستورات اسلام و قرآن موجب موفقیت انسان در دنیا و آخرت است.

وی افزود: مشارکت مردم در برنامه‌های مذهبی امری ارزشمند و لازم است و مسئولان نیز باید مشارکتی گسترده داشته باشند که در عسلویه حضور مسئولان در مراسمات مذهبی و مناسبت‌ها کمرنگ است.

امام جمعه عسلویه خاطر نشان کرد: مسئولان منطقه حتی در مراسم روز غدیر که در شأن امیرالمؤمنین علی(ع) بود نیز حضوری کم‌رنگ داشتند که انتظار می‌رود مسئولان در این رویه تجدید نظر کنند.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی باید از هم‌اکنون آماده مراسمات ماه محرم باشند و نسبت به بهبود کیفیت برنامه‌های دینی اهتمام ورزند.

وی با انتقاد از حضور مسئولان عسلویه در نماز جمعه گفت: مسئولان ارشد باید مسئولان و مدیران منطقه را وادار به حضور در برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و نماز جمعه کنند تا شاهد استقبال بیشتر مردم نیز باشیم.

امام جمعه عسلویه در ادامه با اشاره به روز خانواده بر لزوم تلاش برای تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد و یادآور شد: خانواده‌ها باید با نگاه اسلامی برای تربیت فرزندان خود تلاش کنند و در صورتی که اخلاق در خانواده‌ها حاکم شود، یک جامعه اخلاقی خواهیم داشت.

این مسئول در ادامه با اشاره به روز کتاب و کتاب‌خوانی خاطر نشان کرد: وضعیت مطالعه در سطح جامعه ما مناسب نیست و باید با فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه برای افزایش سرانه مطالعه تلاش کنیم.

هاشمی‌نژاد اذعان داشت: امروز باید نسبت به تقویت برنامه‌های دینی و مذهبی در سطح جامعه اهتمام ورزیم و هیچ کس نباید در این مسیر کم‌کاری کند.