- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

صدر: بوشهر بندر بزرگ بین المللی می شود

“عسلویه نیوز” معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سیاست های تحریمی کشورهای استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران تاثیری در روند توسعه، تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور نداشته است.
سید عطالله صدر در آیین افتتاح همزمان ۱۲ پروژه بندری با حضور وزیر راه و شهرسازی در بوشهر افزود: برای مقابله با سیاست های تحریمی استکبار از توان داخلی در زمینه توسعه و افزایش ظرفیت ناوگان دریایی استفاده می شود.
وی اضافه کرد: درهفت ماه امسال تخلیه و بارگیری کالا در کشور به طور میانگین پنج درصد رشد داشته این در حالی است که به دلیل قابلیت و برنامه های توسعه ای که در بندر بوشهر انجام شده است، این میزان ۱۲درصد است.
صدر اظهارکرد: از میان ۱۱ بندر اصلی در کشور بندر بوشهر از جایگاه ویژه ای در تخلیله و بارگیری کالا برخوردار است.
مدیرعامل بنادر و دریانوردی کشور افزود: هم اینک از ظرفیت ۱۷۲میلیون تنی تخلیه و بارگیری بنادر کشور، پنج میلیون تن آن مربوط به بندر بوشهر است که پارسال از این ظرفیت چهار میلیون و ۷۰۰هزار تن استفاده شده است.
وی گفت: تا قبل از دولت های نهم و دهم به دلیل عمق پایین اسکله های بندر بوشهر پهلو گیری کشتی با ظرفیت بالا منوط به سبک سازی بود که با لایروبی و اجرای طرح های توسعه ای کشتی های با ظرفیت ۳۰هزار تنی نیز در این بندر پهلوگیری می کنند.
صدر یادآور شد: با توجه به طرح های انجام شده، فضایی در بندر بوشهر برای اجرای طرح های توسعه ای وجود ندارد و در سیاست جدید استفاده از ظرفیت جزیره نگین با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.
وی بیان کرد: با توجه به همجواری جزیره عباسک با جزیره نگین مجوز منطقه ویژه برای این جزیره نیز گرفته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: افزون بر بندر بوشهر ۲۰بندر چند منظوره نیز در سواحل استان بوشهر در حال توسعه است.
صدر یادآور شد: به دلیل طول سواحل و تراکم جمعیتی برنامه ریزی برای تبدیل بندر بوشهر به بندر بزرگ بین المللی در دستور کار است.
وی اضافه کرد: طرح های توسعه ای جزیره نگین با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود که در فاز اول و دوم آن ۱۱۰میلیون دلار هزینه خواهد شد و با این اقدام بخشی از تخلیله و بارگیری کالا از بندر بوشهر به جزیره نگین منقل شود.