- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آشنایی با فوتسال کلمبیا حریف فردای ایران

 تیم‌های فوتسال ایران و کلمبیا فردا (یکشنبه) در چارچوب رقابت‌های جام جهانی به مصاف هم می‌روند. این نخستین مصاف دو تیم در تاریخ فوتسال دو کشور است.http://www3.varzesh3.com/admin/asp/Picture/00942722.gif
  
به گزارش ایسنا،کلمبیا اولین بازی رسمی خود در فوتسال را کمتر از یک دهه قبل انجام داد. کشوری که بیشتر آن‌ را با ظرفیت بالای تولید قهوه می‌شناسیم در اولین بازی رسمی خود بولیوی را (۵ – ۲) شکست داد. کلمبیا سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی آمریکای جنوبی بدون باخت توانست به مرحله دوم صعود کند. شکست ۰ – ۵ برابر آرژانتین در نیمه نهایی باعث شد تا کلمبیا در دیدار رده‌بندی با پاراگوئه پیکار کند اما شکست ۱ – ۳ برابر پاراگوئه امید این تیم برای سومی را نیز نقش بر آب کرد تا کلمبیا به مقام چهارم برسد و به عنوان سهمیه آخر آمریکای جنوبی جواز حضور در جام جهانی تایلند را کسب کند.

* شرایط فعلی

تیم تحت هدایت آرنی فونگرا در چند سال گذشته توانسته است خودش را به عنوان یک تیم مدعی در فوتسال نشان دهد و حضورشان در جام جهانی شگفتی محسوب نمی‌شود.

کلمبیا ترکیبی از بازیکنان باتجربه و میدان‌دیده با بازیکنان جوان و آینده‌دار است. خوان لوزانو دروازه‌بان تیم و میگوئل سیه‌را مدافع تیم از باسابقه‌های کلمبیا محسوب می‌شوند. در سوی مقابل آنجلوت کارو از جوانان آینده‌دار مسابقه‌ها محسوب می‌شود که در مسابقه‌های انتخابی جام جهانی توانست در ۶ بازی ۵ گل بزند. این بازیکن درباره شرایط کلمبیا اعتقاد دارد نظم و انضباط کلید موفقیت فوتسال کلمبیا بود و باعث شد این تیم بالاتر از اروگوئه که سابقه سه بار حضور در جام جهانی را دارد جواز حضور در جام جهانی تایلند را به دست آورد.

بازیکنان مهم

خوان لوزانو، میگوئل سیه را، آنجلوت کارو

مرحله مقدماتی

کلمبیا در مرحله انتخابی جام جهانی توانست اروگوئه را ۳- ۱، پاراگوئه را ۷ – ۲ و اکوادور را ۵ – ۰ شکست داد تا سرگروه شود و با صعود به نیمه نهایی بلیت تایلند را رزرو کرد. قهوه‌کاران آمریکای جنوبی با شکست برابر آرژانتین در نهایت به رتبه سوم دست پیدا کرد.

* آمار

میانگین سنی کلمبیا در مقدماتی جام جهانی ۲۵ سال بود که لوزانو گلر تیم با ۲۹ سال مسن‌ترین و یفری دوک با ۲۰ سال جوان‌ترین بازیکن این تیم بوده است.