- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مراسم بزرگ سیاه‌پوشی در بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مراسم بزرگ سیاه‌پوشی در یک‌هزار هیئت مذهبی استان بوشهر جمعه ۲۶ آبان ۹۱ برگزار می‌شود.

 

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت الاسلام سید نورالله موسوی‌نیا ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران از برگزاری همایش بزرگ طلایه‌داران تبلیغ با همکاری شورای هیئت‌های مذهبی در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: همایش بزرگ طلایه‌داران تبلیغ با حضور فعالان فرهنگی، روحانیون، هیئت‌های مذهبی، مداحان اهل بیت (ع)، انجمن‌های اسلامی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی شهرستان بوشهر در سالن شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.

وی گفت: امروزه محوریت فقیه عادل، نقش و جایگاه رهبری باید به درستی برای مردم تبیین شود و این از وظایف مهم مبلغان دینی در ماه محرم و صفر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ادامه افزود: هم اکنون یک‌هزار و ۱۴۰ هیئت مذهبی دارای مجوز و ۱۵۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان بوشهر به فعالیت مشغول هستند.

وی در بخش فعالیت‌های آموزشی اداره کل به آموزش مبلغین مناطق ویژه و معلمان حوزه تبلیغ دینی، هیئت‌های مذهبی، مداحان، انجمن اسلامی، فعالان قرآنی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی و برگزاری مراسم بزرگ سیاه‌پوشی در یک‌هزار هیئت مذهبی که جمعه، ۲۶ آبان ۹۱ در استان بوشهر برگزار می‌شود، اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: این سازمان نهادی فرهنگی وابسته به نهاد مقام معظم رهبری است که تیر ماه سال ۱۳۶۰ به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

موسوی نیا در ادامه اظهار داشت: طراحی پایگاه اطلاع‌رسانی برای هیئت‌های مذهبی و مداحان و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی مردم استان نیز در دست طراحی است.

موسوی‌نیا با اشاره به سازماندهی انجمن‌های اسلامی بازار در استان بوشهر افزود: به منظور ساماندهی بازار و پیاده کردن احکام کسب و کار در سال ۹۱ بحث ساماندهی انجمن‌های اسلامی بازار در استان بسیار پیشرفت داشت، که این یکی از ماموریت‌های تبلیغات بود.

وی بیان کرد: اما به یاری خدا تاکنون توانسته‌ایم ۴۵ انجمن اسلامی بازار و کارخانجات در استان بوشهر تشکیل بدهیم و کارشناسانی را برای برنامه‌ریزی و اجرای خاستگاه‌های دین در بازار اعزام کنیم.