- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بخشدار دلوار: حادثه غدیر دین مبین اسلام را تکمیل و پایدار نمود

صبح امروز در آیینی همایش مسولین و دست اندرکاران طرح توسعه غدیر در بخش دلوار با حضور فرماندار تنگستان، معاونت فرمانداری تنگستان، بخشدار دلوار، امام جمعه دلوار و جمعی از مدیران و مسوولین در شهر دلوار برگزار گردید.
به گزارش عسلویه نیوز به نقل از روابط عمومی بخشداری دلوار ، احمد جعفری نسب بخشدار دلوار در این همایش گفت: حادثه غدیر دین مبین اسلام را تکمیل و پایدار نمود
وی اظهار داشت: غدیر نقطه عطفی در تاریخ سیاسی – اجتماعی دین اسلام است. غدیر، تنها یک حادثه تاریخی نبود، بلکه تعیین اصول سیاسی – اجتماعی دین اسلام در رهبری مسلمین بود.
بخشدار دلوار، تعقل و اندیشه در بازشناسی ارتباط غدیر و ولایت را توصیه نمود و بیان داشت: غدیر و ولایت پیوندی ناگسستنی دارد. برای شناخت واقعی مفهوم ولایت باید با تعقل و اندیشه زوایای مختلف حادثه غدیر شکافته و مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: باید تبلیغاتی در خور شان و منزلت حضرت علی (ع) برای حضور گسترده مردم در جشن غدیر صورت پذیرد.
امام جمعه بخش دلوار نیز با بیان اینکه غدیر متعلق به همه زمان ها و همه مکان هاست، گفت: تمام مسلمین راستین راه حق باید بر خود تکلیف کنند که به سنت و روش امام علی (ع) که همانا سنت و روش حقیقی پیامبر (ص) است اقتدا نمایند.
حجه الاسلام زاهد دوست به شکاف مسلمین در رهبری پس از پیامبر (ص) اشاره و تصریح کرد: این ظلم به اسلام است که گفته شود، دین اسلام برای مسئله مهمی چون رهبری جامعه اسلامی، برنامه ای نداشته است. روز غدیر سند محکمی بر انتصاب رهبری جامعه اسلامی توسط خداوند است.
وی افزود: اگر قرآن از حادثه غدیر به عنوان تکمیل کننده دین اسلام نام می برد، آن دوستی بین پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) نیست، بلکه رهبری و ولایت امت اسلامی پس از حضرت محمد (ص) است.
امام جمعه بخش دلوار خاطرنشان شد: نهج البلاغه و خطبه غدیر دو منبع مهم در شناخت و درک حادثه غدیر است که باید تلاش کنیم در دسترس همه مردم قرار گیرد.
لازم به ذکر است در این مراسم جناب سروان دشتی، فرمانده سپاه مستقل بخش دلوار به تشریح برنامه های دهه ولایت و چارت سازمانی اعضاء برگزاری دهه ولایت در بخش دلوار پرداخت.