- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آموزش‌های فنی حرفه‌ای برای متخصصین و مهندسین پارس‌جنوبی

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان از بهره‌مندی متخصصین و مهندسین شاغل در پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” بهرام مکاری‌پور ظهر امروز در نشست مسئولان در کنگان اظهار داشت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کارآموزان امری لازم برای ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در منطقه پارس جنوبی است.

این مسئول از بهره‌مندی متخصصین و مهندسین شاغل در پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با همکاری شرکت فنی مهندسی آزما صنعت البرز دوره آموزشی سوپر وایزر اجرایی پایپینگ با حضور متخصصین و مهندسین شاغل در پروژه‌های منطقه عسلویه در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان برگزار شد.

مکاری‌پور تصریح کرد: این دوره آموزشی طی سه روز متوالی از ۲۱ تا ۲۳ مهر ماه در قالب آموزش در صنایع برگزار که شرکت کنندگان در این دوره پس از شرکت در آزمون سنجش مهارت گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

وی از اتمام دوره کارآموزان قالی بافی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان در قالب طرح استاد شاگردی خبر داد و گفت: دوره کارآموزان قالی بافی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان در قالب طرح نوین استاد شاگردی به فراگیری مهارت قالی بافی پایان پذیرفت.

این مسئول بیان کرد: این کارآموزان معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی در شهرستان بودند که به مدت یک ماه در قالب طرح «استاد شاگردی نوین» مهارت قالی بافی را فراگرفته و برای دریافت گواهینامه مهارت در آزمون سنجش مهارت شرکت می‌کنند.

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان افزود: طرح استاد شاگردی نوین با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار مطابق با فناوری‌های روز و همچنین استمرار و تثبیت مشاغل موجود و موردنیاز جامعه به‌ویژه در مشاغل خانگی و سنتی با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیر دولتی در توسعه آموزش‌های مهارتی و در اجرای سیاست‌های کلی اشتغال برگزار شده است.

مکاری‌پور با اشاره به اهداف اجرای این طرح اذعان داشت: کسب تجربه و آشنایی با محیط کسب و کار واقعی و آماده‌سازی شاگرد برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای معطوف به نیازهای بازار کار، ایجاد انگیزه و ارتقای خودباوری شاگرد با مشاهده محیط کار واقعی و هماهنگ کردن آموزش‌های مهارتی بخشی از این اهداف است.

وی اذعان داشت: روزآمد کردن استانداردهای آموزشی با تحولات فنی بازار کار، حرکت به سمت برقراری عدالت در آموزش‌های مهارتی و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش‌های غیر دولتی در ارائه آموزش‌های مهارتی و حفظ و تقویت مشاغل سنتی و صنایع دستی نیز از جمله اهداف برگزاری این دوره‌هاست.