- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ساخت واکنش‌گرهای مورد نیاز پارس جنوبی در آزمایشگاه فازهای ۴ و ۵

جانشین رئیس آزمایشگاه پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی از ساخت واکنش‌گرهای مورد نیاز پارس جنوبی در آزمایشگاه فازهای ۴ و ۵ در سال تولید ملی خبر داد. [1]

 

 

به گزارش ” عسلویه نیوز”  عباس عدالت عصر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی از مهم‌ترین مراکز صنعت نفت و گاز است و در سال تولید ملی شاهد رشد و پیشرفت قابل قبولی در این منطقه هستیم.

جانشین رئیس آزمایشگاه پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی و لزوم مقابله با تحریم‌ها از ساخت واکنشگرهای مورد نیاز توسط کارشناسان در آزمایشگاه این پالایشگاه خبر داد.

عدالت یادآور شد: آزمایشگاه فازهای ۴و۵، از چهار سال پیش برای کاهش هزینه‌ها و رسیدن به خودکفایی، اقدام به تهیه واکنش‌گرهای مورد نیاز برای آزمایش Chemical Oxygen Demand در محدوده‌های اندازه‌گیری مختلف کرد که با استفاده از استانداردهای اولیه، تایید و مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه استفاده از این واکنش‌گر صرفه‌جویی چشمگیری داشته است افزود: همچنین این آزمایشگاه برای استفاده از توانایی‌های نیروها و با پیش‌بینی تحریم‌ها، ساخت و تهیه واکنش‌گرهای لازم برای انجام تست‌های آهن، سیلیس، سولفیت، کلسیم، TBC،Free chlorine و محلول الکترولیت دستگاه اندازه‌گیری اکسیژن محلول در آب (Orbisphere) را در دستور کار قرار داد که با موفقیت به پایان رسید و هم‌اکنون این واکنش‌گرها مورد استفاده قرار گرفته است.

جانشین رئیس آزمایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی اضافه کرد: علاوه بر این استاندارد ثانویه‌ای نیز برای اندازه‌گیری مقدار سولفور کل در پروپان و بوتان تهیه شده است که برای چک کردن کالیبراسیون دستگاه Total Sufur analyser و اطمینان از صحت داده‌های حاصل از آن استفاده می‌شود.

عدالت بیان کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از تمام توان و پتانسیل موجود برای پیشرفت بیشتر در پارس جنوبی تلاش و فعالیت می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.