- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

خط ۴۰۰ کیلوولت برق عسلویه افتتاح شد

“عسلویه نیوز” در آیینی با حضور وزیر نفت و جمعی از مسئولان وزارت نفت، خط ۴۰۰ کیلوولت برق عسلویه به کنگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
[1]
به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” شامگاه پنج‌شنبه در آیینی با حضور وزیر نفت در منطقه پارس جنوبی، خط ۴۰۰ کیلوولت دو مداره ارتباطی نیروگاه متمرکز عسلویه به پالایشگاه‌های مستقر در منطقه کنگان به بهره‌برداری رسید.

مجری طرح توسعه نیروگاه‌ها و خطوط انتقال برق شرکت نفت و گاز پارس در این آیین اظهار داشت: با افتتاح خط ارتباطی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی به منطقه کنگان امکان تامین برق مورد نیاز پالایشگاه فازهای ۱۲، ۱۳ ، ۱۴،۱۹ و ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی فراهم شد.

محمدمهدی توسلی‌پور افزود: این خط انتقال دو مداره بوده که هر مدار آن قابلیت انتقال ۱۰۰۰ مگاوات برق را به منطقه کنگان داراست.

وی طول این خط انتقال را ۶۷ کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد: هم‌اکنون با افتتاح این طرح، برق‌رسانی به پالایشگاه فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین طرح توسعه گازی پارس جنوبی محقق شد و مطابق برنامه تمامی انشعابات مربوط به سایر فازهای مستقر در منطقه کنگان (۱۳،۱۴،۱۹،۲۲ و ۲۴ ) تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

توسلی‌پور با اشاره به کاربرد مضاعف این خط انتقال عنوان کرد: با راه‌اندازی این خط، امکان انتقال توان الکتریکی حاصل از نیروگاه سیکل ترکیبی در دست احداث منطقه پارس یک( عسلویه) به مصارف مورد نیاز پالایشگاه‌های منطقه پارس دو و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم خواهد شد.

وی بیان داشت: تمامی مراحل مربوط به مهندسی، خرید و اجرای این طرح توسط پیمانکاران و سازندگان داخلی صورت گرفته و مدت زمان اجرای آن ۱۸ ماه بوده است.

این مسئول بیان کرد: در اجرای این خط انتقال، ۲۵۵۰ تن سیم، ۶۸۰۰ تن برج و نیز ۱۲ هزار متر مکعب بتن‌ریزی صورت گرفته که عمدتا در مناطق سخت کوهستانی به اجرا درآمده است.

توسلی‌پور اذعان داشت: با اجرای این طرح جدید، بخش عمده‌ای از نیازهای پشتیبانی فازهای جدید پارس جنوبی موسوم به فازهای ۳۵ ماهه تامین شده است.