- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نظام‌مند کردن مؤسسات خیریه جلوی تکدی‌گری را می‌گیرد

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سازمان‌دهی و نظام‌مند کردن مؤسسات خیریه در اجتماع، جلوی تکدی‌گری افراد سودجو را می‌گیرد.

به گزارش”عسلویه نیوز” مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در آیین افتتاح مؤسسه خیریه قائم(عج) در برازجان اظهار داشت: گسترش فرهنگ ارزشی و تقویت معنویت در سطح جامعه امر بسیار مهم و ارزشمندی است که همه مسئولان باید در این راستا تلاش کنند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به اهمیت قیام عاشورا افزود: عاشورا مقطع مهمی از تاریخ اسلام است و تبیین ابعاد مختلف این قیام و آشنا کردن مردم با اهداف این قیام امر مهم و ارزشمندی است.

وی بر لزوم مشارکت مردم و مسئولان در امور خیریه تاکید کرد و یادآور شد: ساختار سازمان حاکمیت در هیچ جای دنیا و هیچ مقطعی از تاریخ نمی‌تواند آنقدر گسترده باشد که مانع زمینه‌سازی کار خیر برای ما شود.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه ابراز داشت: خدای متعال مستغنی است و به اعمال من و شما نیاز ندارد بلکه ما به او نیاز داریم و این عرصه‌ای برای امتحان من و شماست تا خبیث از طیب جدا شود.

این مسئول ادامه داد: در این امتحان فقرا و اغنیا هر کدام به گونه‌ای مورد امتحان الهی قرار می‌گیرند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که در محضر خداوند سربلند شویم.

ذوالنور افزود: فقرا در مورد میزان تحمل آنها و یأس و ناامیدی آنها در مقابل مشکلات زندگی و اغنیا و افراد متمول و پولدار هم در مورد اینکه از اموال خود تا چه اندازه انفاق می‌کند مورد امتحان و آزمایش قرار می‌گیرند و بدون تردید مشارکت در امور خیریه گامی برای سعادت انسان است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه اذعان داشت: سازمان‌دهی و نظام‌مند کردن مؤسسات خیریه در اجتماع، جلوی تکدی‌گری افراد سودجو را می‌گیرد و افراد فقیر اصلی شناسایی می‌شوند که متاسفانه تاکنون این موضوع حلقه مفقوده نظام اسلامی است.