استاندار بوشهر اعلام کرد: استان بوشهر در شرایط اضطراری
تاريخ ارسال خبر : 18 نوامبر 2013 | ساعت 11:15 | کد خبر: 29595 | sv73 | چاپ این مطلب

هفته پیش رو در استان بوشهر شرایط اضطراری حاکم است و مردم باید برای وقوع سیل و توفان آمادگی داشته باشند.

استاندار بوشهر گفت: به دلیل پیش‌بینی‌های هواشناسی و احتمال بارش شدید باران در این هفته، از عصر یکشنبه تا ظهر جمعه شرایط اضطرار را در استان اعلام می‌کنیم.

به گزارش”عسلویه  نیوز” فریدون حسنوند در نشست شورای مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه از امروز استان در شرایط اضطرار خواهد بود، گفت: در زمان مدیریت بحران، پیش‌بینی‎ها باید دقیق صورت گیرد بنابراین باید خود را برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در این هفته آماده کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش شدید در خارگ، هماهنگی لازم برای ارسال ارزاق عمومی به جزیره خارگ انجام شود.

تمام استان درگیر سامانه بارشی خواهند بود

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی کامل نیروهای امدادی دستگاه‌های اجرایی استان خاطرنشان کرد: هواشناسی باید اطلاعیه‌های صحیح بدهد تا بتوانیم تصمیم‌گیری به موقعی در زمان بحران داشته باشیم.

حسنوند با بیان اینکه سیل و طوفان در راه استان است، گفت: علاوه بر این بارندگی بالادست نیز خواهیم داشت بنابراین باید بگوییم در شرایط اضطرار هستیم.

وی ادامه داد: این هشدار تزریق ترس و التهاب به مردم نیست بلکه هشداری برای مردم و مدیران است تا خود را برای مقابله با بحران آماده کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه شرایط بارندگی در بوشهر و خارگ به صورت سیل خواهد بود، افزود: علاوه بر بوشهر و خارگ دیگر نقاط استان نیز درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

احتمال تعطیلی مراکز آموزشی/ لغو مرخصی و ماموریت مدیران

براساس گزارش فارس؛ حسنوند خاطرنشان کرد: دو تن از معاونان آمادگی دارند به محض تشخیص، مدارس و دانشگاه را تعطیل اعلام کنند، ضمن اینکه فرمانداران در حالت آماده باش بوده و در مسیر سیلاب‌ها، خانه‌ها باید تخلیه شود.

وی با اشاره به تامین امکانات لازم از سوی تمام دستگاه‌های امدادی و حضور نیروهای نظامی و انتظامی برای مقابله با حوادث احتمالی، خاطرنشان کرد:  تمام ادارات باید آماده باش بوده و به کمک شهرداری‌ها بیایند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مرخصی و ماموریت تمام مدیران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران تا جمعه لغو است، گفت: اکیپ‌های امدادی باید در نقاط بحرانی استان مستقر شوند.

حسنوند بر تامین امکانات ارتباطی، ارزاق عمومی و دارویی، استقرار بالگرد در نقاط حساس و به‌کارگیری یک فروند هواپیمای C130 برای موقع بحرانی تاکید کرد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ