ارتقای سطح سواد سلامت و بهداشت در عسلویه یک اولویت است
تاريخ ارسال خبر : 18 نوامبر 2017 | ساعت 14:40 | کد خبر: 36373 | sv346 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز”رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: ارتقای سطح سواد سلامت و بهداشت در شهرستان عسلویه یک اولویت است.زارعی

به گزارش “عسلویه نیوز”جاسم زارعی صبح شنبه در مراسم افتتاحیه طرح مدارس مروج سلامت شهرستان عسلویه با تسلیت حادثه غم‌بار زلزله در غرب کشور و درگذشت جمعی از هموطنانمان با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اظهار داشت: یکی از تکالیف مسئولان اتخاذ راهکارها و سیاست‌های لازم برای رونق بخشی، روانسازی و تسهیل عوامل توسعه پایدار است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: این مسئله تنها با پرداختن به مقوله سلامت جامعه در ابعاد چهارگانه آن یعنی مسائل روانی، اجتماعی، جسمی و معنوی محقق خواهد شد.

وی افزود: ریشه بسیاری از بیماری‌ها، عدم آگاهی است و معضل سلامت تبعات فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد؛ بنابراین اولویت اصلی ما در شهرستان ارتقاء سطح سواد سلامت و بهداشت است و در این راستا همه دستگاه‌ها، مسئولین، مردم، آموزش و پرورش، ائمه جمعه و شوراها باید تسهیل‌گر این امر خیر در شهرستان باشند و هر کس بنا بر توان، ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارد کوشش کند.

زارعی گفت: همکاری همه جانبه بین بخشی، پیشگیری، سلامت، فرهنگسازی و تعامل اساس کار بوده و آموزش و پرورش رسالت و نقش کلیدی در نهادینه کردن بحث سلامت دارد.

وی افزود: نقش آموزش و پرورش در فرهنگسازی و شکل دادن شخصیت دانش آموزان برای ارتقا سطح سلامت جامعه کلیدی است، چرا که وجود نیروی انسانی خلاق و دارای مهارت لازم می تواند به راحتی توسعه ی پایدار و اثر بخشی را ایجاد کند.

زارعی ادامه داد: مقوله سلامت و بهداشت باید به یک باور و اعتقاد همگانی تبدیل شود و برای تحقق این امر بسیج همگانی، آموزش صحیح و فرهنگسازی عمیق می‌طلبد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اطلاعاتی در خصوص آمار و ارقام بیماران دیابتی داخل و خارج کشور به حاضرین ارائه و در مورد نحوه پیشگیری و مهار این بیماری مطالبی بیان کرد.

وی به طرحهای متعددی که شبکه بهداشت و درمان در مدارس برای ارتقاء کیفیت سلامت اجرا شده اشاره کرد و از همه مسئولین مربوطه، مدیران و معلمین مدارس و تمامی کسانی که در عرصه سلامت و بهداشت به نحوی یار و یاور شبکه بوده‌اند تشکر کرد و به نحوه ارزیابی عملکرد مدارس در زمینه سلامت و ممیزیهای داخلی و خارجی مدارس مروج سلامت برای دادن نشان(از یک تا ۵ ستاره) و نصب بر سر درب مدرسه اشاره کرد./مهر

🌐 با عسلویه نیوز بروز باشید
https://t.me/assalouyehnews


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ