- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ارتقای سطح سواد سلامت و بهداشت در عسلویه یک اولویت است

“عسلویه نیوز”رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: ارتقای سطح سواد سلامت و بهداشت در شهرستان عسلویه یک اولویت است.زارعی [1]

به گزارش “عسلویه نیوز”جاسم زارعی صبح شنبه در مراسم افتتاحیه طرح مدارس مروج سلامت شهرستان عسلویه با تسلیت حادثه غم‌بار زلزله در غرب کشور و درگذشت جمعی از هموطنانمان با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اظهار داشت: یکی از تکالیف مسئولان اتخاذ راهکارها و سیاست‌های لازم برای رونق بخشی، روانسازی و تسهیل عوامل توسعه پایدار است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: این مسئله تنها با پرداختن به مقوله سلامت جامعه در ابعاد چهارگانه آن یعنی مسائل روانی، اجتماعی، جسمی و معنوی محقق خواهد شد.

وی افزود: ریشه بسیاری از بیماری‌ها، عدم آگاهی است و معضل سلامت تبعات فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد؛ بنابراین اولویت اصلی ما در شهرستان ارتقاء سطح سواد سلامت و بهداشت است و در این راستا همه دستگاه‌ها، مسئولین، مردم، آموزش و پرورش، ائمه جمعه و شوراها باید تسهیل‌گر این امر خیر در شهرستان باشند و هر کس بنا بر توان، ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارد کوشش کند.

زارعی گفت: همکاری همه جانبه بین بخشی، پیشگیری، سلامت، فرهنگسازی و تعامل اساس کار بوده و آموزش و پرورش رسالت و نقش کلیدی در نهادینه کردن بحث سلامت دارد.

وی افزود: نقش آموزش و پرورش در فرهنگسازی و شکل دادن شخصیت دانش آموزان برای ارتقا سطح سلامت جامعه کلیدی است، چرا که وجود نیروی انسانی خلاق و دارای مهارت لازم می تواند به راحتی توسعه ی پایدار و اثر بخشی را ایجاد کند.

زارعی ادامه داد: مقوله سلامت و بهداشت باید به یک باور و اعتقاد همگانی تبدیل شود و برای تحقق این امر بسیج همگانی، آموزش صحیح و فرهنگسازی عمیق می‌طلبد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اطلاعاتی در خصوص آمار و ارقام بیماران دیابتی داخل و خارج کشور به حاضرین ارائه و در مورد نحوه پیشگیری و مهار این بیماری مطالبی بیان کرد.

وی به طرحهای متعددی که شبکه بهداشت و درمان در مدارس برای ارتقاء کیفیت سلامت اجرا شده اشاره کرد و از همه مسئولین مربوطه، مدیران و معلمین مدارس و تمامی کسانی که در عرصه سلامت و بهداشت به نحوی یار و یاور شبکه بوده‌اند تشکر کرد و به نحوه ارزیابی عملکرد مدارس در زمینه سلامت و ممیزیهای داخلی و خارجی مدارس مروج سلامت برای دادن نشان(از یک تا ۵ ستاره) و نصب بر سر درب مدرسه اشاره کرد./مهر

🌐 با عسلویه نیوز بروز باشید
https://t.me/assalouyehnews [2]