- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مهم‌ترین اثر قیام کربلا تفکیک اسلام راستین از اسلام دروغین بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: مهم‌ترین اثر قیام کربلا تفکیک اسلام راستین از اسلام دروغین بود.

به گزارش “عسلویه نیوز”  حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا عصر دیروز در آیین سوگواری ماه محرم در برازجان اظهار داشت: انقلاب عاشورا احیاگر دین بود و نگرش در فلسفه وجودی عاشورا بیدار‌کننده ملل مسلمان در تمامی اعصار است.

وی افزود: درباره ماهیت وجودی و بررسی زمینه واقعه عاشورا جز تکلیف شرعی و شخصی کلام دیگری نمی‌شود گفت.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان خاطرنشان کرد: فریاد رسای آزاد مرد دشت نینوا تا همیشه گرمی بخش دل‌های آزادگان و شیفتگان خاندان نبوی است و حادثه عاشورا طغیان آفتاب در مقابل تبعیت از نفس اماره و شیطان درونی بود.

محمودی‌نیا در مورد انحرافات راه یافته به عزای حسینی گفت: اگر به جای جهل‌زدایی و احیای ارزش‌های اسلامی هدف عزاداری برای سالار شهیدان در پاک‌سازی از گناه خلاصه شود در واقع هدف شهادت امام (ع) و عزاداری برای ایشان تحریف شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان اذعان داشت: نهضت عاشورا آغازگر تحولات در ساخت، بافت و اندیشه جامعه مسلمانان است.

محمودی‌نیا اظهار داشت: نهضت عاشورای حسینی آغازگر تحولات در ساخت، بافت و اندیشه جامعه مسلمانان بوده و همچون موجی، فرصت و بستری را ایجاد کرد که آثار و برکات آن را همه جنبش‌های آزادی‌خواه جهانی احساس می‌کنند.

وی افزود: محرم و صفر نقش بی‌بدیلی در حرکت‌های مردمی دارد و انقلاب اسلامی و همه حرکت‌ها منبعث از عاشوراست و اوج پیروزی انقلاب اسلامی در محرم۵۷ رقم خورد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: مهم‌ترین اثر قیام کربلا تفکیک اسلام راستین از اسلام دروغین بود به نحوی که کربلا توطئه سقیفه را افشا کرد و غاصبان خلافت پیامبر (ص) را به جامعه نشان داد و فرق بین خلافت اسلامی و سلطنت موروثی را بر مردم آشکار ساخت و توانست بسیاری از مظالمی را که بر خاندان پیامبر(ص) گذشته و جنایاتی را که بر آنـان رفـتـه بـود، برملا سازد