پروژه ای در شیراز که ۱۷ سال از عمرش گذشت
تاريخ ارسال خبر : 19 نوامبر 2013 | ساعت 11:30 | کد خبر: 29628 | sv237 | چاپ این مطلب

جنوب پرس: ۱۷ سال از عمر پروژه ورزشگاه میانرود در شیراز گذشته و همچنان این پروژه برای بهره برداری آماده نیست. ورزش و جوانان استان نیز اعتقاد دارد در صورت جذب اعتبار می توان پروزه را تا شش یا هفت ماه دیگر افتتاح کرد.
به گزارش جنوب پرس، احداث ورزشگاه میانرود در سال ۱۳۷۶  آغاز شد و پس از انجام طرح‌های مطالعاتی و اختصاص زمین، کلنگ احداث به زمین خورد و از سال ۷۹ نیز دارای اعتبار مستقل شد.

ابتدا قرار بود ظرفیت استادیوم ۲۵ هزار نفر باشد که چندی بعد به ۵۰ هزار نفر افزایش یافت. این پروژه مانند بسیاری از پروژه های ورزشی ملی در اختیار شرکت تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی قرار گرفت.

در آن زمان ۱۴ میلیارد تومان برای پروژه در نظر گرفته شد و تا پایان سال ۸۵ این اعتبار جذب نشد و طی این سالها با روند کندی پیش رفت.

معاون فنی و مهندسی اداره ورزش و جوانان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طی چند مدت اخیر با اقدامات صورت گرفته ورزشگاه میانرود ۷۳ درصد پیشرفت داشته است.

حمیدرضا نیشابوری اظهار داشت: طی این مدت عملیت سازه اصلی در ضلع غربی و همچنین پوشاله برای نصب چادر سایه بان ورزشگاه انجام شده است.

وی با بیان اینکه ضلع غربی نیاز به مقداری نازک کاری دارد، بیان کرد: این نازک کاریها مربوط به سیم کشی برق است که این امر نیز در دستور کار است.

معاون فنی و مهندسی اداره ورزش و جوانان فارس در ادامه سخنان خود پیرامون اقدامات صورت گرفته در ضلع شرقی ورزشگاه میانرود نیز گفت: در این قسمت نیز اقداماتی نظیر سازه اصلی در حال انجام شدن است که اگر اعتبارات تامین شود تا پایان سال سازه اصلی انجام می شود.

نیشابوری در ادامه سخنان خود پیرامون نصب صندلی نیز اظهار داشت: در حال حاضر در  ضلع غربی این ورزشگاه آمادگی کامل برای نصب ۲۵ هزار صندلی وجود دارد اما تصمیم گرفته شد زمانیکه زیرسازی برای چمن انجام شد این امر محقق شود.

وی ادامه داد: برای کشت چمن به اعتبارات کافی نیاز است زیرا نگهداری از آن دشوار بوده و سیستمهای نگهدارنده هنوز فعال نشده اند.

معاون فنی و مهندسی اداره ورزش و جوانان فارس در خصوص میزان اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از این ورزشگاه گفت: برای افتتاح و پیشرفت آن به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر این میزان بودجه تامین شود ظرف شش الی  هفت ماه با فعالیت شبانه روزی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احداث این ورزشگاه از سال ۷۵ شروع شده، گفت: از آن زمان فقط مقداری خاکبرداری شده اما از سال گذشته که این ورزشگاه جزء طرح مهر ماندگار شده با تزریق بودجه پیشرفتهای خوبی داشته است.

نیشابوری ادامه داد: در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت پروژه کم شده اما به محض تامین اعتبار برای اجرایی شدن آن اقدامات موثری انجام خواهد شد

 

 

 

 


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ