- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام جمعه عسلویه: بسیج نماینده قشر ضعیف جامعه است

حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌ی اول نماز جمعه امروز عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا کلید بهشت است و هر کس تقوای بیشتری داشته باشد در واقع نزد خداوند گرامی‌تر است و باید کاری کنیم که تقوا را در خود تقویت کنیم.
وی افزود: امروز باید امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی انجام دهیم و باید مردم را به سمت انجام امور بهتر و ارزشمندتر هدایت کنیم و از انجام منکرات و اعمال نازیبا باز داریم.
امام جمعه عسلویه در ادامه به اهمیت غدیر اشاره کرد و یادآور شد: غدیر در بین تمام ادیان اهمیت دارد و در کتب اهل سنت نیز به اهمیت غدیر و قطعیت غدیر اشارات زیادی شده است و حتی احمد حنبل از محدثان معروف اهل سنت در واقع از کسانی است که در مورد صحت غدیر مطالب ارزشمندی بیان کرده است.
گنجی در ادامه خاطرنشان کرد: در روز غدیر امام علی(ع) توسط پیامبر اعظم(ص) به عنوان جانشین پیامبر(ص) و پیشوای مسلمین انتخاب شد و خداوند در این روز با صراحت و حتی با تهدید به پیامبر(ص) فرمود که رسالت خود را با این انتخاب به اتمام برسان و این صراحت و تاکید خداوند نشان دهنده اهمیت بیش از پیش غدیر و امام علی(ع) است.
وی ادامه داد: غدیر یک مسئله مسلم و قطعی است و در حضور هزاران نفر از مسلمانان این امر ابلاغ شده و از همه مسئولان می‌خواهیم که نسبت به برگزاری جشن غدیر و در بزرگداشت مراسمات غدیر اهتمام جدی داشته باشند.
امام جمعه عسلویه در خطبه دوم نماز نیز با تاکید بر لزوم بزرگداشت غدیر گفت: راهپیمایی بزرگ غدیر در روز سه‌شنبه آینده در عسلویه برگزار می‌شود که همه مردم باید در آن شرکت کنند.
گنجی در ادامه به فرا رسیدن هفته‌ی بسیج اشاره کرد و عنوان داشت: تشکیل بسیج در نظام اسلامی یکی از برکات خداوند است که به مردم هدیه داده شده است و بسیج همواره کشور را از دشواری‌ها نجات داده است.
وی افزود: بسیج شجره‌ی طیبه و درخت تنومند و پرثمری است که تمام برگ‌های آن شکوفا شده و روز به روز نیز تنومندتر و ارزشمندتر می‌شود و باید قدر بسیج را بدانیم.
امام جمعه عسلویه تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) همواره تعبیرات ارزشمندی در مورد بسیج به کار برده‌اند و در جایی بسیج را لشکر مخلص خداوند برشمرده که نشان‌دهنده‌ی اوج ارزش و اهمیت این نهاد انقلابی است.
گنجی اضافه کرد: بسیج متعلق به همه جناح‌ها و گروه‌های طرفدار نظام است و در واقع بسیج نماینده قشر ضعیف جامعه است و همواره بسیج از مظلومان و مستضعفان حمایت کرده و کسانی که در بسیج عضویت دارند تمام تلاش خود را برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی به کار می‌بندند.
وی یادآور شد: بسیجیان همیشه در خط رهبری حرکت می‌کنند و هر وقت احساس خطری برای نظام شده، بسیج با تمام توان وارد صحنه شده و خطرات را دفع کرده است.
امام جمعه عسلویه در ادامه به انتخابات عراق و تشکیل دولت عراق اشاره کرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش زیادی کردند تا دولت مورد حمایت خود را به سر کار بیاورند که تیر آنها به سنگ خورد و شاهد پیروزی ملت عراق بودیم و این امر نشان داد که مردم می‌توانند با اتحاد دشمنان را ناکام کنند.
گنجی ابراز داشت: دولت جدید عراق نیز باید از مراجع تقلید حمایت و پشتیبانی کند و امیدوار هستیم که شاهد استقرار امنیت و آرامش در این کشور باشیم و مردم به راحتی زندگی کنند.