- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ژن ساعت مرگ طبیعی انسان کشف شد

آنها متوجه شدند، افرادی که ژنوتایپ AA و یا AG داشتند به طور متوسط قبل از ساعت ۱۱ صبح و افرادی که ژنوتایپ GG دارند قبل از ساعت ۱۸ می میرند.

ایرنا: محققان ژنی را کشف کرده اند که ساعت مرگ طبیعی انسان را پیشگویی می کند. این ژن تاریخ مرگ انسان را نشان نمی دهد بلکه تنها ساعتی از روز را که انسان می میرد، پیشگویی می کند.

دیلی میل نوشت: دانشمندان یک واریان ژن را کشف کرده اند که عمیقا بر ساعت بدن انسان تاثیر می گذارد. این کشف به تعیین بهترین زمان برای مصرف دارو توسط بیماران سکته قلبی و یا مغزی کمک می کند.
 
همچنین محققان امیدوارند که با مطالعه این ژن بتوانند زمانی را که باید بیمار در بیمارستان تحت مراقب و نظارت شدید قرار گیرد، تعیین کنند.
 
دانشمندان آمریکایی این واریان ژن را تصادفی و زمانی که در حال بررسی پیشرفت بیماری پارکینسون و آلزایمر بودند، کشف کردند.
 
محققان الگوهای خواب ۱۲۰۰ فرد ۶۵ ساله که تحت ارزیابی های سالانه عصبی و روانی قرار گرفته بودند ، بررسی کردند.
 
آنها متوجه شدند، افرادی که ژنوتایپ AA و یا AG داشتند به طور متوسط قبل از ساعت ۱۱ صبح و افرادی که ژنوتایپ GG دارند قبل از ساعت ۱۸ می میرند.
 
محققان همچنین متوجه شدند که یک مولکول در نزدیکی ژنی به نام ‘Period ۱’ وجود دارد که در پایه خود( adenine (A و یا (guanine (G دارد.
 
این یافته ها که در مجله Annals of Neurology منتشر شده است، نشان می دهد افرادی که ژنوتایپ AA دارند به طور طبیعی یک ساعت زودتر از افرادی که ژنوتایپ GG دارند از خواب بیدار می شوند.
 
ˈاندرو لیمˈ از بخش نورولوپی یک مرکز پزشکی در بوستون که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: ساعت بیولوژیکی داخل بدن انسان بسیاری از جنبه های زیستی و رفتاری انسان را تنظیم می کند.
 
به گفته وی این ژن همچنین بر زمان بروز سکته مغزی و حمله قلبی تاثیر می گذارد.