اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در آبپخش
تاريخ ارسال خبر : 19 نوامبر 2012 | ساعت 16:21 | کد خبر: 22071 | sv186 | چاپ این مطلب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش از اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای زندگی» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غریب‌ نماندن یار مهربان در آبپخش خبر داد.

 

 

محمدرضا دهقانی امروز در گفت‌وگو با “عسلویه نیوز” اظهار داشت: ترویج و توسعه مباحث فرهنگی یکی از اساسی‌ترین اولویت‌ها و اهدافی است که دولت توجه فراوانی به آن داشته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت تمام در این راستا گام برداشته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خاطر نشان کرد: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یکی از مباحث مهم فرهنگی است که مسئولان باید با برنامه‌ریزی دقیق و شناخت از زوایا و ابعاد ساختار فرهنگی جامعه برای بهبود آن تلاش کنند و متاسفانه در شرایط فعلی جامعه، پایین بودن سرانه مطالعه یکی از معضلات اجتماعی و فرهنگی قلمداد می‌شود.

دهقانی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه بیان داشت: مردم باید با کتاب دوست شوند و کتاب را مرجع بدانند و تمام مسئولان فرهنگی باید طرح برنامه‌های متناسب با ساختار جوامع این مهم را محقق سازند.

وی اضافه کرد: اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» از اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بوده که با استقبال پرشور مردم فرهنگ‌دوست این بخش مواجه شده و با اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ جلد کتاب نفیس بین گروه‌های مختلف سنی در شهر آبپخش توزیع شد.

این مسئول با بیان اهداف اجرای این طرح اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و غریب‌ نماندن یار مهربان از اساسی‌ترین و محوری‌ترین اهداف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش در اجرای این برنامه بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب بخش آبپخش از برنامه‌هایی است که این دستگاه پیگیری‌های مربوط به آن را انجام داده و در روزهای آتی شاهد شروع به کار آن خواهیم بود.

دهقانی با تاکید بر تخصصی بودن نمایشگاه کتاب آبپخش گفت: این نمایشگاه در موضوعات تخصصی علمی، پژوهشی، مذهبی و عاشورایی برگزار می‌شود و از عموم مردم آبپخش برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل می‌آوریم.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ