- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

عسلویه در حوزه فرهنگ رشد متناسبی نداشته است

عبدالله نادری شنبه ‌شب در بازدید از نمایشگاه کتاب عسلویه با تاکید بر لزوم گسترش فضاهای فرهنگی اظهار داشت: منطقه عسلویه با وجود پیشرفت‌های صنعتی و اقتصادی در حوزه فرهنگ رشد متناسبی نداشته است و شاهد کم‌رنگ شدن فعالیت‌های فرهنگی در این منطقه بوده‌ایم.
وی افزود: مسئولان ارشد فرهنگی استان باید دغدغه‌های فرهنگی این منطقه را درک کنند و نسبت به گسترش فضاهای کتابخانه‌ای و فرهنگی اقدام کنند.
بخشدار عسلویه خاطرنشان کرد: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی مناسب برای آشنا کردن جوانان با محیط‌های کتابخانه‌ای و نمایشگاهی است و انتظار داریم که شاهد رویکرد بیشتر جوانان به مقوله کتاب باشیم.
نادری با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی موجب توسعه در تمام بخش‌ها می‌شود، تصریح کرد: باید فرهنگ مطالعه را در بین نسل جوان و نوجوانان رونق بدهیم تا جوانان به سمت پیشرفت فرهنگی حرکت کنند.
وی در ادامه با اشاره به همزمان شدن دهه ولایت و هفته کتاب گفت: کتاب‌های زیادی در باب غدیر به نگارش درآمده که هر کدام از این کتاب‌ها، گنجینه‌های حکمت و دانش اسلامی هستند و انتظار داریم که همه با فرهنگ غدیر و ولایت آشنا شویم.
بخشدار عسلویه عنوان داشت: دولت نهم و دهم در بهبود وضعیت فرهنگی استان بوشهر عملکرد خوب و قابل قبولی داشته و البته در عسلویه نیز اقدامات خوبی انجام شده که انتظار داریم با توجه به وضعیت خاص عسلویه، شاهد افزایش فضاهای فرهنگی در بخش باشیم.
امام جمعه عسلویه نیز در این بازدید اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از ۲ هزار عنوان کتاب در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تاریخی، مذهبی، ورزشی و کمک‌درسی و سایر رشته‌ها عرضه شده است.
حجت‌الاسلام محمد گنجی عنوان داشت: عسلویه با توجه به اینکه در کنار مرز واقع شده و با وجود کانال‌های مختلف ماهواره‌ای در معرض تهاجم فرهنگی قرار دارد و باید با گسترش فضاهاب فرهنگی جوانان را به راه راست هدایت کنیم.
وی افزود: اهتمام دولت و وزارت ارشاد در تاسیس کتابخانه‌ و مجتمع فرهنگی در عسلویه قابل تقدیر است که البته انتظار داریم شاهد سرعت بخشیدن به احداث این اماکن فرهنگی باشیم.
امام جمعه عسلویه خاطرنشان کرد: جوانان باید از امکانات لازم بهره‌مند باشند تا فریب نخورند و مسئولان باید نسبت به فراهم کردن این امکانات از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند.