عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی در دشتستان دستگیر شد
تاريخ ارسال خبر : 21 نوامبر 2013 | ساعت 11:55 | کد خبر: 29666 | sv145 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری مرد جوانی که اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان در شهرستان دشتستان کرده بود خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داریوش پورسعید در تشریح این خبر گفت: پلیس فتا شهرستان دشتستان در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش بلافاصله موضوع را به طور ویژه در دستور کار قرار داد.

وی در ادامه افزود: در تحقیقات فنی و گسترده پلیس فتا مشخص شد، عامل برداشت کننده غیرمجاز از طریق کافی نت در دشتستان از یک فروشگاه مجازی در مشهد بصورت اینترنتی خرید کرده است.

سرهنگ پورسعید تصریح کرد : با تلاش مأموران مبارزه با جرایم سایبری دشتستان خریدار شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا انتقال داده شد که در تحقیقات صورت گرفته از وی مشخص شد، یکی از دوستان جوانش با سوء استفاده از آدرس و هویت وی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی و خرید اینترنتی کرده است.

سرهنگ پورسعید در ادامه اظهارداشت: پلیس بلافاصله تحقیقات خود را در راستای اظهارات متهم اول آغاز و در نتیجه ضمن هماهنگی با مقام قضایی متهم دوم را نیز شناسایی و به پلیس فتا انتقال داد.

وی افزود : متهم جوان که در یکی از ادارات معتبر دولتی بصورت مأموریتی مشغول به کار بوده در وهله اول منکر هرگونه جرمی شد اما با شواهد و قرائن موجود، ضمن ابراز پشیمانی از عمل خود، به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی اعتراف کرد.

وی در ادامه گفت: متهم در بازجویی های انجام شده توسط پلیس به برداشت غیرمجاز دیگری از حساب بانکی دانشجویی به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال از طریق یکی از کافی نت های شهرستان دشتستان اعتراف کرد.

رییس پلیس فتا فرمانده انتظامی استان بوشهر در پایان ضمن اشاره به انتقال متهم جهت سیر مراحل قضایی به مراجع ذیصلاح، به شهروندان نیز توصیه کرد؛ جهت پیشگیری از وقوع جرایم، دانش اینترنتی خود را ارتقاء داده و تا آنجا که می توانند آدرس و مشخصات خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ