وحدت شیعه و سنی در عسلویه می‌تواند الگویی برای مسلمانان جهان باشد
تاريخ ارسال خبر : 21 نوامبر 2013 | ساعت 12:12 | کد خبر: 29669 | sv140 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر گفت: وحدت شیعه و سنی در عسلویه می‌تواند الگویی برای مسلمانان جهان باشد. خبرگزاری فارس: وحدت شیعه و سنی در عسلویه می‌تواند الگویی برای مسلمانان جهان باشد

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام محمد احمدی شامگاه چهارشنبه در نشست با مشاور وزیر نفت و مدیران پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی به محیط پیرامونی توجه خاصی دارد و به ویژه در حوزه فرهنگ دینی اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.

وی بر حمایت و پشتیبانی خود از فعالیت‌های صنعت نفت در پایتخت انرژی کشور تاکید کرد و افزود: امیدوار هستیم این مسئله تداوم داشته باشد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر ضمن قدردانی از خدمات فرهنگی و مذهبی سازمان منطقه ویژه پارس در استان بوشهر خاطرنشان کرد: خوشحالیم که امروز با رویکرد و نگاه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به‌صورت مدون و هدفمند به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده‌اند و باعث خیرات و دستاوردهای مهمی در این حوزه‌ها برای این استان نفت‌خیز شده‌اند.

احمدی با اشاره به همدلی و وحدت موجود در استان بوشهر و به‌ویژه در محیط پیرامونی پارس جنوبی تصریح کرد: وحدت مسلمان در استان بوشهر به ویژه برادارن و خواهران اهل سنت و تشیع  ساکن در شهرستان عسلویه و مناطق همجوار می‌تواند در کشور و جهان به عنوان یک الگو مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر اضافه کرد: ائمه جمعه و جماعات اهل سنت در استان بوشهر همانند سایر ائمه جمعه کشور با استفاده آزاد از تریبون‌های نماز جمعه در این مناطق مشغول پرداختن به مسائل فرهنگی و مذهبی خود هستند که این مهم نیز از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

در این نشست که به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و با حضور ائمه جمعه و جماعات، شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر و همچنین ائمه جمعه شهرستان‌های  کنگان و جم برگزار شد، ائمه جمعه ضمن قدردانی از دیدگاه و توجه وزیر نفت و مدیران صنعت نفت مستقر در پایتخت انرژی کشور به حوزه فرهنگی، دینی و اجتماعی محیط پیرامونی صنعت نفت، بر استمرار حمایت‌های معنوی خود از فعالیت‌های اجرایی، عملیاتی و عمرانی صنعت نفت تاکید کردند


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ