- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

خط پروازی بوشهر به عسلویه راه‌اندازی شد

مدیرعامل منطقه ویژه پارس گفت: با پیگیری منطقه ویژه و موافقت وزیر نفت، خط پروازی بوشهر به عسلویه راه‌اندازی شد. [1]

به گزارش ” عسلویه نیوز” مسعود نصوری پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: منطقه ویژه پارس از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز کشور است و در سال جاری شاهد رشد و پیشرفت خوبی در منطقه هستیم.

وی از راه‌اندازی پرواز بوشهر به عسلویه خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان منطقه ویژه پارس و موافقت وزیر نفت با راه‌اندازی پرواز بوشهر – عسلویه، مسیر هوایی مرکز استان بوشهر و پایتخت انرژی کشور برقرار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس خاطر نشان کرد: برقراری ارتباط پروازی مسیر بوشهر – عسلویه با هدف تسهیل در آمد و شد نیروهای انسانی و متخصصان استان بوشهر به قطب صنعتی و انرژی کشور و برقراری آسان‌تر ارتباط مرکز استان با پایتخت انرژی کشور با هدف کمک به توسعه اقتصادی، صنعتی و انرژی کشور با موافقت مقام عالی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و راه‌اندازی پرواز اختصاصی بوشهر-عسلویه و بالعکس صورت پذیرفته است.

نصوری گفت: برقراری این پرواز که از خواسته‌های بخش عظیمی از اهالی استان بوشهر و شاغلان صنعت نفت در منطقه ویژه پارس و عسلویه بوده می‌تواند نقش مهمی در حضور صنعتگران، سرمایه‌گذاران، اساتید و دانشجویان استان بوشهر در پایتخت انرژی کشور ایفا کند.

وی اضافه کرد: عملیات جابجایی مسافر و بار در مسیر هوایی بوشهر عسلویه توسط یک فروند هواپیمای فوکر ۵۰ متعلق به شرکت هواپیمایی ایران نفت و از طریق فرودگاه بین‌‌المللی خلیج فارس عسلویه صورت می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس پس از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) دومین فرودگاه کشور به لحاظ تجهیزات ناوبری است.