مدیران اتحادیه جهانی گاز از پارس جنوبی بازدید کردند
تاريخ ارسال خبر : 29 نوامبر 2015 | ساعت 14:44 | کد خبر: 34304 | sv234 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” جمعی از کارشناسان و مدیران اتحادیه جهانی گاز (IGU) در قالب کارگروه کاربری گاز طبیعی با هدف شناخت و آشنایی با ظرفیت‌های عظیم پایتخت انرژی ایران، از مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند.حسنی

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی، مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی در بازدید کارگروه کاربری گاز طبیعی اتحادیه جهانی گاز(IGU) از تولید ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز روزانه در سال ۲۰۱۸ خبر داد.

مسعود حسنی با اشاره به توسعه‌ سریع مجتمع گازی اظهار داشت: توسعه‌ پالایشگاه‌های پارس جنوبی سرعت بسیار بالایی دارد، به‌طوری‌ که تولید ۵۷ درصد گاز کشور که امروز در این مجتمع محقق می‌شود، به زودی در سال ۲۰۱۸ به ۸۲ درصد معادل ۸۵۰ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

وی افزود: این حجم تولید با حضور بیش از ۲۱ هزار نفر نیروی انسانی متخصص محقق خواهد شد که در نوع خودش در سرتاسر جهان بی‌نظیر است.

حسنی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف ما در مجتمع گاز پارس جنوبی، حمایت و حفاظت تمام و کمال از محیط زیست و تحقق حداکثری تولید سبز است و در همین راستا پروژه‌های بسیار بزرگی را تعریف و عملیاتی کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به پروژه‌های به صفر رساندن مشعل‌سوزی و هدررفت انرژی در پالایشگاه‌ها و حمایت از جنگل‌های حرای خلیج نایبند عسلویه اشاره کرد.

در ادامه‌ بازدید، کارگروه کاربری گاز طبیعی اتحادیه جهانی گاز، در گالری پالایشگاه سوم حضور یافته و سپس از قسمت‌های مختلف پالایشگاه دیدن کرده و کارشناسان و متخصصان پالایشگاه سوم توضیحاتی در ارتباط با حجم و ظرفیت تولید و فرایند کار پالایشگاه برای ایشان ارائه کردند.

در پایان، کارشناسان و مدیران اتحادیه جهانی گاز (IGU) با حضور در ساحل خلیج نایبند، از طرح‌های حمایتی و توسعه‌ای مجتمع گاز پارس جنوبی در جنگل‌‌های حرا دیدن کردند.

گفتنی است، اعضای کارگروه اتحادیه جهانی گاز متشکل از نمایندگان کشورهای برزیل، روسیه، کلمبیا، کانادا، پرتقال، اسکاتلند، آلمان و کره‌ جنوبی هستند.انتهای پیام/م.ج


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ