- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

پیمانکار حفاری بخش نهایی فازهای ۱۷ و۱۸ پارس جنوبی انتخاب شد

عسلویه نیوز” مجری طرح توسعه فاز های ۱۷ و ۱۸ میدان گازی پارس جنوبی از انتخاب پیمانکار مرحله پایانی حفاری این فازها خبر داد و گفت: مرحله دوم و پایانی حفاری فازهای ۱۷ و [1]۱۸ پارس جنوبی با هدفگذاری حفر ۲۲ حلقه چاه توسعه ای بزودی با نظارت کارفرما توسط پیمانکار ایرانی منتخب آغاز می شود.

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مهندس سپهر سپهری با اشاره به دستور مقام عالی وزارت نفت مبنی بر لزوم تسریع در روند فعالیتهای اجرایی بخش فراساحل و حفاری فازهای ۱۷ و ۱۸ افزود: شرکت نفت و گاز پارس با طراحی و تدوین سازوکارهای عملیاتی جدید و ابلاغ آن به سازندگان و پیمانکاران مجری طرح، برنامه تازه ای را برای دستیابی به تولید زودهنگام گاز از این پروژه میدان مشترک آغاز کرده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه زمان بندی و تعهدات پیمانکاران در راه اندازی طرحها، اتمام مراحل حفاری این فازها را مهمترین اولویت راهبردی صنعت نفت در بهره برداری از این پروژه دانست و گفت: شرکت ایرانی “حفاری دانا ” به عنوان برنده بخش دوم حفاری این طرح انتخاب شده که به زودی با ارایه ضمانتنامه های مربوط، عملیات اجرایی مراحل حفاری توسط این پیمانکار شروع می شود.

مجری طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ در شرکت نفت و گاز پارس از دستیابی به پیشرفت ۶۰ درصدی در بخش نخست مراحل حفاری این فازها خبر داد و گفت: این بخش از پروژه نیمه نخست سال آینده در مدار بهره برداری اولیه قرار می گیرد.

سپهری میزان پیشرفت ساخت و نصب پایه سکوها و تجهیزات دریایی بخش نخست این پروژه را بیش از ۶۵ درصد ذکر کرد و گفت: اجرای خط لوله این فاز نیز با پیشرفتی ۷۲ درصدی توسط شرکت تاسیسات دریایی ایران در حال پیگیری است.

به گفته وی، تجهیزات دریایی مورد نیاز بخش دوم حفاری این فازها با روندی منطقی توسط گروه صدرا در حال ساخت بوده و انتظار می رود با نصب سکوی SPD25 تا ۶ ماه آینده، دور جدید عملیات بالادستی در بخش دوم حفاری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی آغاز شود.