نخستین نوزاد آهوی جبیر در عسلویه متولد شد
تاريخ ارسال خبر : 7 دسامبر 2012 | ساعت 12:35 | کد خبر: 22612 | sv237 | چاپ این مطلب

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از تولد نخستین نوزاد آهوی جبیر در پارک ملی نایبند خبر داد.

 

 

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” غلامرضا فقیه شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل محیط زیست استان بوشهر در چند سال اخیر تلاش گسترده‌ای را برای احیای گونه‌های مختلف جانوری به ویژه گونه‌های در حال انقراض انجام داده و امیدوار هستیم در دسترسی به اهداف مورد نظر به موفقیت لازم برسیم.

 

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از تولد نخستین نوزاد آهوی جبیر در پارک ملی نایبند خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از دو سال انتظار نخستین نوزاد آهوی جبیر در مرکز تکثیر و پرورش جبیر در مرکز پرورش پارک ملی دریایی نایبند متولد شد.

 

فقیه در تشریح جزئیات این اقدام تصریح کرد: ماموران پارک ملی دریایی نایبند هنگام گشت‌زنی در منطقه و محدوده فنس مرکز تکثیر و پرورش آهوی جبیر در این پارک، یک رأس نوزاد این آهو را به همراه مادرش مشاهده کردند.

 

وی اضافه کرد: در گذشته جبیر یکی از گونه‌های پرجمعیت پراکنده در حیات وحش استان بوشهر بود که به دلیل شکار بی‌رویه و نبود امکانات کافی رو به انقراض رفته است.

 

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: این اداره کل با توجه به اهمیت این موضوع همه امکانات خود را برای احیای این گونه رو به انقراض به کار گرفته است.

 

فقیه اذعان داشت: از مردم می‌خواهیم با رعایت اصول زیست‌محیطی و پیشگیری از تخلف در این زمینه شرایط را برای تکثیر و پراکندگی دوباره جبیر فراهم سازند.

 

وی با بیان اینکه مرکز تکثیر و پرورش آهوی جبیر پارک ملی دریایی نایبند در سال ۱۳۸۸ ایجاد شده است، گفت: در سال ۱۳۸۹ نیز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، چهار راس آهوی جبیر در این مرکز رهاسازی شد و در سال ۱۳۹۱ نیز سه راس دیگر از استان هرمزگان به این مرکز منتقل شد.

 

فقیه افزود: از تمام توان و ظرفیت موجود برای حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری استفاده می‌کنیم.


نظرات کاربران 

یک پاسخ به "نخستین نوزاد آهوی جبیر در عسلویه متولد شد"

  1. اسفندیارعزیزی گفت:

    باسلام من دارای مکان مناسب برای پرورش آهودرمازندران را دارم.لطفاً بفرمائید چه کاری راب اید انجام دهم تا حداقل برای زیبائی هم شده یک جفت را نگهداری نمایم.قبلاً هم با اداره کل حفاظت محیط زیست هم مکاتبه نموده ودرخواست خودرا تقدیم داشته وحضوراً نیزموردعلاقه خودرا بیان داشته ام.

ارسال یک پاسخ