راه اندازی کمپرسورهای سرمایش مخازن پروپان پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی
تاريخ ارسال خبر : 12 دسامبر 2016 | ساعت 12:42 | کد خبر: 35588 | sv196 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” عملیات تعمیرات و آماده سازی دو ردیف اول کمپرسور های سرمایش مخازن پروپان، پس از چهار سال توقف با تلاش متخصصان و کارشناسان جوان پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، حشمت‌اله حسنی چقاخوری، سرپرست یوتیلیتی پالایشگاه چهارم با بیان این موفقیت بزرگ خاطرنشان کرد: عملیات تعمیرات، آماده‌سازی دو ردیف اول کمپرسورهای سرمایش مخازن پروپان پالایشگاه چهارم مجتمع گازی پارس جنوبی پس از گذشت چهار سال توقف با موفقیت به پایان رسید.

سرپرست یوتیلیتی پالایشگاه چهارم با بیان مهمترین دلایل توقف چهار ساله‌ی دور ردیف کمپرسورهای سرمایش مخان پروپان خاطرنشان کرد: کمپرسورهای ردیف اول و دوم از سال ۹۰ در اثر تحریم‌ها و نبود خدمات و قطعات اصلی محرک و کمپرسور از مدار خارج گردیدند و با وجود پیگیری‌های فراوان با کشورهای سازنده از ارائه خدمات فنی-تخصصی و تامین قطعات امتناع می‌نمودند.

وی بر همین اساس گفت: با تلاش بی وقفه‌ی متخصصان و کارشناسان پالایشگاه چهارم، تامین، بهسازی و ساخت قطعات کمپرسورهای سرمایش مخازن پروپان با همفکری و برنامه‌ریزی دقیق اجرایی گردید.

حسنی چقاخوری در ادامه تصریح کرد: بعد از مراحل ساخت قطعات، واحدهای تعمیرات و بهره‌برداری، مراحل آماده‌سازی و تست‌های اولیه را تکمیل و بعد از کسب اطمینان لازم، با بارگذاری کامل این تجهیزات در سرویس قرار گرفتند.

این مقام مسئول عنوان داشت: کاهش فرسایش دیگر ردیفها و افزایش اعتماد پذیری و در دسترس بودن تجهیزات حیاتی و کاهش توقفات، هزینه‌ها و بهینه‌سازی فرآیند و انرژی و همچنین کاهش آلودگی زیست محیطی ماحصل این تلاش ها و موفقیت بزرگ بوده است.
حسنی چقاخوری در پایان از پیگیری و زحمات مهندس سالاری، مدیریت پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی ، مدیریت بهره برداری و تعمیرات و تمام کارکنانی که در این طرح مشارکت داشتند، تقدیر و تشکر نمود.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ