انتظار مردم جنوب استان بوشهر از اشتغال در پارس جنوبی
تاريخ ارسال خبر : 14 دسامبر 2013 | ساعت 17:17 | کد خبر: 30095 | sv52 | چاپ این مطلب

 نشست هم اندیشی شورای اسلامی شهرستان‌های کنگان و دیر برگزار شد و موضوعات مختلفی از جمله مشکلات شهر تاریخی سیرات و مشکلات اشتغال جوانان این دو شهرستان، راه‌اندازی جاده وفاق و سرمایه‌گذاری در بخش نیروی انسانی از جمله موضوعات مهم مطرح شده در این نشست بود.
به گزارش “عسلویه نیوز”  رئیس شورای اسلامی شهر بنک عصر جمعه در این نشست که در سالن اجتماعات شهرداری بنک برگزار شد، گفت: شهر بنک در سرشماری سال ۹۰ بالغ بر ۱۱ هزار نفر جمعیت داشت و اکنون ۱۲هزار و ۱۲۹ نفر جمعیت دارد و مردم آن از دو مذهب شیعه و سنی با صمیمیت در کنار هم زندگی می کنند.

علی هوشیار ادامه داد: شهرداری شهر بنک نیز از اردیبهشت ۸۳ آغاز به کار کرد و تا کنون ۳ شهردار را به خود دیده است که بر خود لازم می دانم تا از آقایان مزارعی و حیدری شهرداران سابق شهرداری بنک نیز تقدیر و تشکر کنم.

وی اضافه کرد: شهردار خستگی ناپذیر فعلی که در دور سوم و چهارم، به عنوان شهردار بنک فعالیت می کند تحول عظیمی را در بحث مبلمان شهری، فضای سبز و آسفالت معابر و کوچه ها ایجاد کرد.

تعامل تصمیم های شورا را اثر بخش خواهد کرد

 رئیس شورای اسلامی شهر بنک در ادامه تصریح کرد: یکی از افتخارات این شهرداری برقراری روابط صمیمانه و تعامل سازنده ای است که کسب شده است و موفقیت و نتیجه بخش بودن تصمیمات شورا بر پایه و اساس تعامل بنا نهاده شده است .

هوشیار هدف از برگزاری اینگونه نشست ها را تعامل، همفکری و به اشتراک گذاردن تجارب عنوان کرد و اظهار داشت: اگر اعضای شوراها ید واحده شوند می توانند برش کاری بهتری داشته و به نتایج خوبی دست یابند.

وی افزود: روابط نزدیک و صمیمی شوراهای شهرها می تواند تعامل سازنده را به همراه داشته تا در شرایط اضطرار به کمک هم آیند و مکمل همدیگر باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر بنک با بیان اینکه این نشست ها می‌تواند با استمرار نتیجه بهتری داشته باشد افزود: انتظار داریم که هر دو ماه یک بار این نشست ها برگزار شده و دو شهرستان جم و عسلویه نیز دعوت شوند و همچنین دبیر همایش نیز مشخص شود.

شهرستان های جنوب استان بوشهر نیرویی در حد یک مدیر کل ندارند

شهردار بنک نیز به عنوان میزبان این نشست گفت: سرمایه گذاری در حوزه نیروی انسانی در استان بوشهر یکی از مهمترین مواردی است که باید شوراها در نظر داشته باشند.

حسین صفایی گفت: بعد از ۳۰ سال هنوز هیچ یک از شهرستان های جنوب استان بوشهر نیرویی در حد یک مدیر کل را در راس استان ندارند و این بسیار ناچیز و ناپسند است.

وی گفت: اگر شوراها انتظار دارند که شهرداران موفقی داشته باشند باید با زیرکی بیشتر شهرداران خود را به فعالیت وادارند نه اینکه با تهدید اقدام علیه شهردار کنند و روابط بین شهردار و شورا باید صمیمی باشد.

شهردار بنک با بیان اینکه شهردار موفق باید انضباط مالی داشته باشد، گفت: ۴ سال پیش استانداری بوشهر در خصوص بازیافت زباله ها هزینه زیادی از شهرداری ها اخذ کرد ولی متاسفانه هیچ کاری در این حوزه صورت نگرفت و این امر رها شد و الان انتظار می رود که شوراهای اسلامی کنگان و دیر این مسئله را دنبال کنند.

شوراها درآمد پایدار شهرداری‌ها و ارزش افزوده و مدیریت یکنواخت شهری را دنبال کنند

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان نیز گفت: انتخاب دبیر این همایش می تواند به صورت دوره ای و چرخشی شود.

طاها دشتی مطلق گفت: در جلسه تودیع و معارفه استاندار بوشهر اعضای شوراهای شهرهای استان بوشهر به عنوان نماینده مردم دعوت نشده بودند و این توهین به مردم و نمایندگان آنهاست.

وی افزود: امیدواریم دکتر سالاری که از نیروهای خوب و توانمند استان بوشهر و کشور هستند در ادامه فعالیتشان در سطح کلان با شوراها تعامل نزدیکتری داشته باشند.

وی گفت: درآمد پایداری شهرداری‌ها، ارزش افزوده، مدیریت یکنواخت شهری و زیرساخت‌های بندری از مباحث ارزشمند و کلی است که شوراها باید مد نظر داشته و برای تحقق آن تلاش کنند.

سیراف در گیر و دار میراث فرهنگی درجا می زند

نائب رئیس شورای اسلامی بندر سیراف نیز گفت: اینکه اعضای شورای شهرها گرداگرد یک میز برای حل مشکلات به صورت فرا شهرستانی با هم همکاری می کنند کار بسیار پسندیده ای است.

سید جلال هاشمی گفت: سیراف مشکلات عدیده ای دارد که بارها از طریق رسانه ها مطرح شده است ولی دقت و توجهی به آنها نمی شود.

وی افزود: اولین گمرک مختص بندر باستانی سیراف بوده است ولی در حال حاضر این نهاد در شهر سیراف وجود ندارد.

نائب رئیس شورای اسلامی بندر سیراف گفت: این شهر قریب به سی سال است که در گیر و و دار میراث فرهنگی درجا می زند.

وی ادامه داد: مبنای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران کمک به بهبود روند زندگی و معیشت مردم است ولی شهر سیراف از کمبود نیازهای اولیه زندگی زجر می کشد.

هاشمی گفت: در حوزه بهداشت و درمان، شهر سیراف مشکلات اساسی دارد ولی این مسئله مسکوت مانده است؛ مردم این شهر مظلوم و محروم واقع شده اند.

وی افزود: سعی کنیم که به وظایف خود آگاه باشیم و در این راستا تلاش نماییم که مردم از ما رضایت داشته باشند و نه مسئولین .

انتظار مردم جنوب استان از اشتغال در پارس جنوبی

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر نیز با مهم برشمردن برون داد این نشست ها اظهار داشت: تا زمانی که شورای شهر رسمیت پیدا نکرده و جایگاه خود را پیدا نکند نمی توان انتظار داشت که مردم و مسئولین ما را بپذیرند.

حسن دهجان گفت: مردم از شوراها انتظار ندارند که فقط مشغول به کار باشند بلکه این انتظار را دارند که مسئولین رده بالای منطقه ویژه پارس از جوانان و نیروهای کارکشته و توانمند این منطقه باشند و ما باید به این خواسته جامه عمل بپوشانیم.

رئیس شورای شهر دیر نیز در این نشست ضمن گرامی داشت سالروز شاعر حماسی جنوب و شهرستان دیر خلیل عمرانی؛ ایجاد فضای تعامل و توسعه برای آبادانی شهرستان و شهرها را از اهداف این گونه نشست ها عنوان کرد و اظهار داشت: می توان با نامگذاری برخی از خیابان های کلیدی شهر دیر به نام شهرهای کنگان، سیراف و بنک و همچنین متقابلاً نامگذاری خیابان های شهر کنگان به نام شهرهای دیر، بردخون، دوراهک، آبدان همدلی ها را در جنوب استان بیشتر کرد.

پولادی گفت: هدف از اجرای پروژه جاده وفاق که ایجاد همدلی و صمیمیت بیشتر بین مردم کنگان و دیر است؛ این طرح در استان به نام جاده وفاق مطرح می شود و حتی یکی از مسئولین ارشد استان در مقابل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با این نام از جاده یاد کرد که البته باید مخالف این گفته را مردم و مسئولین ما به اثبات برسانند.

رئیس شورای شهر دیر افزود: با ایجاد کمپین تفریحی در مسیر می توان وضعیت بهتری را برای این جاده رقم زد.

وی گفت: دیر برای میزبانی نشست دوم اعلام آمادگی می کند و ما پیشنهاد می کنیم که شورای شهر بنک نیز دبیر این همایش باشد.

انتخاب ۱۰ شهردار محله در بردستان

رئیس شورای اسلامی شهر بردستان گفت: استمرار این جلسات مد نظر ماست و آشنایی بیشتر و استفاده از تجربیات دیگر همکاران در حوزه کاری مختلف می تواند بسیار اثربخش باشد و این یکی از اهداف این نشست هاست.

علی مهمار گفت: برای نخستین سالگرد شاعر برجسته دیر مراسمی با حضور شاعران بزرگ در بردستان برگزار شد.

وی اشاره‌ای به یکی طرح‌های شهرداری بردستان با مشارکت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب شهردار محله برای ۱۰ محله شهر بردستان یکی از طرح ها با مشارکت مردم است که این بحث در حال اجراست.

اعتبارات جدید بردخون صرف مطالبات قدیم می شود

رئیس شورای شهر بردخون نیز گفت: بخش بردخون بالغ بر ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد.

غلامحسین صفری گفت: بهداری این بخش مصوبه دولت است ولی هنوز ختم به خیر نشده است.

وی افزود: در حوزه ورزش بالغ بر ۲۰ دسته ورزشی داریم ولی چمن ورزشگاه این بخش متاسفانه خشک شده است.

وی گفت: شهر ما نوپاست و هر اعتباری که برای ما گذاشته شود به مطالبات سال های قبل اختصاص داده می شود و به سختی قادر به اجرای پروژه های جدید هستیم.

خواستار نشست با مسئولین ارشد استان و پارس جنوبی هستیم

نائب رئیس شورای اسلامی بندر دیر ضمن تقدیر از شورای اسلامی بنک بابت برپایی این نشست گفت: من پیشنهاد برگزاری این نشت را در بهشت زهراء دیر به آقای هوشیار رئیس شورای شهر بنک دادم و ایشان با رویی گشاده این امر را پذیرفتند.

طالب عاشوری گفت: برای تحقق اهداف می بایست اعضای شورای شهرستان های جنوب استان بوشهر نشستی با مسئولین ارشد پارس جنوبی و استاندار بوشهر داشته باشند.

وی افزود: اورژانس هوایی و دریایی از پیشنهادات بنده بودند که اورژانس دریایی در زمان آقای تبادار محقق شد و نیاز است که اورژانس هوایی نیز اتفاق بیافتد.

وی به دیگر مواردی نظیر ارتقاء برخی نهادهای شهرستان دیر تا سطح اداره ، پیگیری اتوبان دیر به بوشهر و رسیدگی به امور صیادان و سفاران اشاره کرد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ