مردانی که قرار بود چمران باشند+عکس
تاريخ ارسال خبر : 15 دسامبر 2012 | ساعت 19:55 | کد خبر: 22784 | sv120 | چاپ این مطلب

حامد بهداد، رضا عطاران ، مانی حقیقی و امین تارخ از جمله بازیگرانی بوده‌اند که برای ایفای نقش چمران با حاتمی‌کیا پای میز مذاکره نشسته‌اند.

به گزارش مشرق نقل از شبکه ایران، در حالی که فیلمبرداری فیلم سینمایی «چ» به تازگی به پایان رسیده است اما انتخاب نقش نخست تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا همچنان خبرساز است و گویا این کارگردان برای انتخاب بازیگر نقش چمران مسیری پر فراز و نشیب را طی کرده است.

بر اساس اعلام خبر سینما، ابراهیم حاتمی کیا در دو مرحله یکی قبل از انتخاب نهایی فریبرز عرب نیا ودیگری بعد از اختلافاتی که در ابتدای فیلمبرداری بین آن ها به وجود آمد، با ۵ بازیگر مطرح سینمای ایران مذاکره کرده است.

 

او پیش از انتخاب نهایی عرب نیا با امین تارخ و سعید نیک پور برای بازی در این نقش مذاکراتی داشت و حتی نیک پور برای این نقش تست گریم شد، اما این دو تنها گزینه های حاتمی کیا نبودند، او دو گزینه غیر قابل پیش بینی را هم برای بازی در نقش دکتر چمران پای میز مذاکره نشاند.

 

یکی حامد بهداد و دیگری رضا عطاران. دلایل به توافق نرسیدن بهداد و حاتمی کیا به بیرون درز نکرده، اما آنچه که موجب شد تا عطاران پایش به فیلم چ باز نشود، قراردادش با سریال قلب یخی بود که به هیچ طریقی نتوانستند آن را حل و فصل کنند تا این که حاتمی کیا به گزینه عرب نیا رسید.

 

انتخاب فریبرز عرب نیا هم انتخاب غیر منتظره ای بود، چون زمانی که تصویری فلو شده از چهره بازیگر گریم شده نقش چمران روی خروجی سایت فیلم قرار گرفت، افراد گمان کردند که حاتمی کیا از بازیگر غیر حرفه ای برای این نقش استفاده کرده است. اما چند روز بعد مهدی کریمی تهیه کننده وقت پروژه از حضور عرب نیا در این نقش خبر داد تا منتظر دیدن این بازیگر در شمایل دکتر چمران باشیم.اما دست اندارکاران فیلم از انتشار عکس های او در نقش دکتر چمران تا زمان آماده نمایش شدن فیلم خوداری کردند. شمایلی که در نهایت با انتشار عکسی که در اینجا می بینید از آن رو نمایی شد.

 

حاتمی کیا با عرب نیا کارش را شروع کرد، اما اختلافات این دو در حین تولید، منجر به تعطیلی چند روزه فیلم شد، گروه به تهران برگشت و حاتمی کیا اعلام کرد که قصد دارد برای نقش چمران بازیگر دیگری انتخاب کند.

 

گزینه اول او بار دیگر رضا عطاران بود. حاتمی کیا با این پیش فرض که حالا دو سه ماهی از تولید قلب یخی گذشته و عطاران کارش در این پروژه تمام شده، او را مجددا به کار دعوت کرد، او تست گریم هم شد، اما پایان نیافتن تصویر برداری قلب یخی باردیگر منجر به عدم همکاری این دو بایکدیگر شد.

 

بعد از عطاران، حاتمی کیا باردیگر بازیگر پیش بینی نشده دیگری را برای بازی در این نقش دعوت کرد. مانی حقیقی انتخاب حاتمی کیا برای نقش چمران بود، در حالیکه تست گریم او جواب داده بود دو طرف می رفتند تا قراردادشان را نهایی کنند، عرب نیا از موضع خود کوتاه آمد و دوباره به پروژه برگشت.

 

عرب نیا کارش در فیلم چ از سر گرفت، اما اختلاف او با حاتمی کیا آتش زیر خاکستری بود که سرانجام در پایان فیلمبرداری شعله ور شد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ