- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۴ عامل نفوذی دشمن شکست خورده در مجلس/ نماینده جهرم: من نیستم!

اگر روند آزمایش بنزین در محیطی به دور از چشم نمایندگان معتمد مردم انجام شود، افکار عمومی نسبت به نتایج آن چندان مطمئن نخواهد بود.

عصرایران – [1]هیچ می دانستید دشمن شکست خورده ایران، دستکم ۴ نفر از عوامل خود را در مجلس شورای اسلامی وارد کرده اند که ماموریت ویژه آنها “کم اثر کردن خودکفایی ایران در تولید بنزین” است؟

خبر ایرنا را بخوانید:

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: فرآیند تولید بنزین در مجتمع‌ها مانند پروسه تولید در دیگر پالایشگاه‌ها است، ضمن آنکه بنزین سوپر تولیدی در پالایشگاه‌ها که از درجه آرام سوز برخوردارند به علت فناوری بکار گرفته شده در تولید این فرآورده دارای کیفیت بهتری است.

وی درباره شایعات آلودگی هوای تهران به علت استفاده از بنزین تولید داخل، تصریح کرد: آلودگی هوای تهران ارتباطی به بنزین تولیدی نداشته و بیشتر ترفندی از سوی دشمن شکست خورده ایران اسلامی برای کم اثر کردن خودکفایی ایران در تولید بنزین است.

عبدالحسین بیات اظهار داشت: دشمنان زمانی شایعه اینکه امکان تولید بنزین در داخل وجود ندارد را مطرح کردند و در زمانی دیگر آلودگی بنزین تولیدی و امروز هم آلودگی هوای در اثر بنزین تولید داخل را مطرح می‌کنند.

بیات اضافه کرد: دشمنان شایعه وضعیت نامطلوب تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی را نیز مطرح کردند در صورتی که فرآورده تولیدی در مجتمع‌های پتروشیمی نه تنها از لحاظ وزن و ارزش منفی نبوده بلکه در این بخش از افزایش هم برخوردار بوده است.

یادآور می‌شود پیشتر نیز سیدمسعود میرکاظمی وزیر نفت نیز شایعه آلودگی هوای تهران در اثر بنزین تولیدی در داخل را تکذیب و این شایعه را حربه تحریم کنندگان در برابر رسیدن کشور به خودکفایی بنزین ارزیابی کرده بود.

از آنجا که آرشیو اخبار حکایت از آن دارد که لااقل ۴ نماینده مجلس تاکنون درباره غیراستاندارد بودن بنزین و نقش آن در آلودگی هوای تهران و شهرهای دیگر کشور سخن گفته اند، مشخص می شود که ایادی دشمن همین ها هستند که با هوشمندی و درایت وزیر نفت و معاونش، کشف شده اند. عصرایران نیز به پاس این شم قوی اطلاعاتی آقایان، تصاویر و مشخصات اصحاب دشمن در ماجرای آلودگی هوا را در زیر منتشر می کند تا ضمن تاکید مجدد بر سلامت و استاندار بودن بنزین های داخلی، بتوان تقصیر آلودگی هوا در ایام اخیر را نیز به گردن این چهار نفر انداخت و قضیه را ختم به خیر کرد:

۱- عسگر جلالیان، عضو کمیسیون انرژی مجلس
بنزینی که در پالایشگاه ها به شکل غیر استاندارد تولید میشود سرطانزا است واگر این بنزین سرطان‌زا در اختیار مردم قرار بگیرد مردم را به صورت حاد تری درگیر می‌کند و هزینه تمام شده آن برای کشور نیز بالاتر است.اگر با کمبود بنزین مواجه شویم به مردم فشار می‌آید و با نارضایتی آنها مواجه خواهیم شد. اما بحران نارضایتی مردم قابل مدیریت و کنترل است و نهایتا با عصبانیت آن ها رو به رو هستیم که خطرش کمتر از این است که مردم را در معرض خطر سرطان و مرگ قرار دهیم. آفتاب /۱۳  آبان

[2]

۲- محسن نریمان،  عضو کمیسیون عمران


آلودگی هوای تهران به صورت یه روال غیر عادی در حال افزایش است و بنزین های غیر استانداری که در تهران استفاده می شود موجب افزایش این آلودگی هوا شده است. تولید بنزین غیر استاندار از یک طرف و از طرف دیگر بها ندادن به طرح هایی که برای توسعه مترو در نظر گرفته شده است همه و همه موجب تشدید آلودگی هوا شده است. خانه ملت / ۱۶ آذر

[3]


۳- محمدرضا رضایی، عضو کمیسیون بهداشت

بخش اعظمی از آلودگی هوای تهران به واسطه استاندارد نبودن سوخت مصرفی در کشور است .وزارت نفت باید سوخت استاندارد در اختیار مردم قرار دهد تا این مشکلات کاهش یابد. ایسنا ۱۹ آذر

[4]

۴- غلامعلی میگلی نژاد، عضو کمیسیون انرژی

سیستمی که برای پالایشگاه ها تعریف شده است برای تولید فرآورده های نفتی است نه تولید بنزین؛ موضوعی که در هفته های اخیر در مورد بنزین تولیدی این پالایشگاه ها مطرح شده شائبه سرطان‌زا بودن این بنزین است که در خصوص این موضوع، مرکز پژوهش های مجلس و دیوان محاسبات مجلس مامور شدند تا قضیه را مورد بررسی قرار داده و گزارش نهایی را به کمیسیون ارائه دهند. خبر/ ۱۳ آبان

[5]

واقعا جای تاسف دارد وزیر نفت و معاونش به جای آنکه در برابر موضوع بنزین آلوده، با ارائه مستندات علمی ، استاندارد بودن بنزین تولیدی را با متانت ثابت کنند، فورا منتقدان را عامل دشمن- آن هم از نوع شکست خورده اش- معرفی کرده و موضوع را فیصله یافته تلقی کرده اند.

آنچه این نمایندگان و برخی رسانه ها گفته اند، نه به خاطر ماموریت ویژه استکبار جهانی، که از سر دلسوزی و وظیفه شناسی بوده است ولاغیر اما بعضی از مسوولان، گویا چیزی جز فرافکنی بلد نیستند و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هم به صرف نقد و انتقاد (که وظیفه شان است) عامل دشمن معرفی می کنند. (احتمالا به نظر آنها، بهترین راه برای عامل دشمن نبودن، سکوت و مماشات است و صد البته تایید!)

زمانی سفید پوستانی که در حال اشغال سرزمین های سرخ پوستان بودند، می گفتند: “سرخ پوست خوب، سرخ پوست مرده است” و حالا حکایت ماست و برخی آقایان که معتقدند: نماینده خوب، نماینده بی بخار است و رسانه خوب، رسانه لال!

احتمالا برخی آقایان از نمایندگان مجلس انتظار دارند قبل از آنکه نطقی کنند یا مصاحبه ای انجام دهند، یک نسخه از سخنان خود را به دفتر وزیر مربوطه ارسال کنند و تاییدیه کتبی بگیرند تا خدای ناکرده، در اسرع وقت تبدیل به عوامل دشمن شکست خورده نشوند (تبصره: رسایی و کوچک زاده و دوستان از این دستورالعمل مستثنی هستند!)

اما گذشته از همه این بحث ها ذکر چند نکته در این باره حائز اهمیت است:

۱- در باب “بنزین” و استاندارد یا غیراستاندارد بودن آن، وزارت نفت در جایگاه متهم است و نمی تواند به استناد ادعاها وحرف های خودش، مدعی تبرئه شود و به دیگران انگ بزند.
این متهم بودن، صد البته به معنای اثبات قصور یا تقصیر نیست بلکه همین اندازه که چند نماینده مجلس در راستای وظایف نمایندگی خود، موضوع آلودگی بنزین را مطرح کرده اند، اتهام متوجه وزارت نفت و دستگاه های ذیربط می شود و انتظار پاسخگویی هست.

۲- به جای اصرار و انکارهای کنونی و انگ زدن های غیراخلاقی، بهترین راه، آزمایش بنزین تولیدی در آزمایشگاه های بی طرف در حضور نمایندگان مجلس، قوه قضاییه و رسانه هاست. این آزمایش می تواند در داخل یا حتی در خارج از کشور صورت گیرد والا اینکه یک طرف بگوید بنزین آلوده است و طرف دیگر هم جواب دهد: “نه خیر، اصلا هم آلوده نیست ای عامل دشمن!” کاری از پیش نمی رود.

البته اگر روند آزمایش بنزین در محیطی به دور از چشم نمایندگان معتمد مردم (از مجلس گرفته تا رسانه ها) انجام شود، افکار عمومی نسبت به نتایج آن چندان مطمئن نخواهد بود.

۳- قطعا هیچ کس دوست ندارد بنزین تولیدی کشورش آلوده و سرطان زا باشد چه آنکه فارغ از هر گونه گرایش سیاسی و جناحی، هر ایرانی وطن دوستی، از اینکه کشورش در تولید بنزین خودکفا شود، خوشحال می شود و نیز دوست ندارد خود، خانواده و هم وطنانش در فضایی مسموم و سرطان زا تنفس کنند و به مرگ تدریجی گرفتار آیند.

از این رو امیدواریم وزارت نفت به آزمایش بنزین تولیدی خود در مقابل افکار عمومی تن دهد و نتیجه آزمایش ها و بررسی های واقعی نیز استاندارد بودن بنزین تولید داخل باشد.

بعد از تحریر:

ماجرای برنج های آلوده و اخبار ضد و نقیض آن که یادتان هست؟ آخرش هم معلوم نشد اصلا آلوده بودند، نبودند، کدامشان آلوده بود، کدامشان آلوده نبود، کی راست می گفت، کی دروغ می بافت … حالا نوبت بنزین است؟!

یک روز بعد از انتشار

یک روز بعد از انتشار مطلب فوق ، آقای محمد رضا رضایی ، طی تماسی با عصرایران ، مدعی شد که به ایسنا نگفته که بخش اعظم آلودگی های اخیر به خاطر بنزین استاندارد است. این نمانیده مجلس افزود: سخن گفتن درباره استاندارد بودن یا نبودن بنزین به عهده کارشناسان این زمینه است و من در این باره اطلاعی ندارم.
وی تقصیر عمده آلودگی هوا را متوجه وضعیت آب و هوا دانست و از دست اندرکاران تولید بنزین داخلی هم تشکر کرد.
رضایی که اصرار داشت مطلب فوق را از روی خروجی سایت برداریم ، با این جواب عصرایران مواجه شد که ما می توانیم توضیحات شما را در زیر خبر بیاوریم و به مردم بگوییم ایشان انتقادی به کیفیت بنزین های تولید داخل ندارد و لذا جزو آن ۴ نماینده ای که برای سلامتی مردم، نسبت به وضعیت بنزین  ها ابراز نگرانی کرده اند ، نیستند . وانگهی این ایسناست که اگر واقعا حرف خلاف واقعی را به ایشان نسبت داده ، باید رسماً اعلام کند ، که البته به نظر نمی رسد همکاران رسانه ای ما در ایسنا ، آنقدر بیکار باشند که از قول نماینده جهرم ، حرف هایی را بنویسند که نگفته است.