- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام جمعه عسلویه: شام غریبان از دردناک‌ترین شب‌های تاریخ اسلام است

به گزارش عسلویه نیوز، حجت‌الاسلام محمد گنجی پنج‌شنبه ‌شب در مراسم باشکوه شام غریبان در حسینیه صاحب‌الزمان (عج) در عسلویه اظهار داشت: عاشورا نماد بارز شهادت‌طلبی و ایثار و فداکاری است و امام حسین (ع) و یاران باوفایش در واقع درس شهادت‌طلبی و ایثار را به تمام جهانیان دادند.
وی افزود: شهادت از مهم‌ترین فضایل انسانی است و هیچ فضیلتی بالاتر و ارزشمندتر از شهادت و ایثار نیست و یاران امام حسین (ع) در واقع بالاترین درجه ایثار را معنا کردند.
امام جمعه عسلویه خاطرنشان کرد: شام غریبان از مهم‌ترین وقایع بعد از عاشوراست و در این شب در واقع بزرگ‌ترین ظلم در حق اهل‌بیت امام حسین (ع) صورت گرفت و چهره پلید یزیدیان بیشتر هویدا شد.
گنجی در ادامه با اشاره به ماندگاری حادثه عاشورا تصریح کرد: افشاگری‌های حضرت زینب (س)‌ و رسوا کردن یزید در محافل و مجالس مختلف سبب ماندگار شدن حماسه عاشورا شده و این رویداد عظیم هیچ زمانی فراموش نمی‌شود.
وی اضافه کرد: شام غریبان از دردناک‌ترین شب‌های تاریخ اسلام است و اهل‌بیت امام حسین (ع) سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شدند و در واقع این شام غریبان تلخ‌ترین شب‌هاست.
گنجی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ عاشورا و فرهنگ شهادت‌طلبی گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی و آشنا کردن جوانان و نوجوانان با فداکاری‌های یاران امام (ع)، بسیار مهم و ارزشمند است و همه باید در این عرصه تلاش کنند.
‌مراسم شام غریبان با حضور جمع کثیری از عاشقان و عزاداران حسینی در حسینیه صاحب‌الزمان (عج) عسلویه برگزار شد.
در این مراسم علاوه بر روضه‌خوانی، زنجیرزنی و سینه‌زنی نیز توسط عزاداران برگزار شد.
مراسم شام غریبان بر اساس سنت دیرینه مردم استان بوشهر، همه‌ساله در شب یازدهم محرم در شهرها و روستاهای مختلف در حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌شود.