دشمنان در تلاش برای تخریب سلامت انتخابات آینده هستند
تاريخ ارسال خبر : 17 دسامبر 2011 | ساعت 15:24 | کد خبر: 7522 | sv165 | چاپ این مطلب

عسلویه نیوز” عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با تأکید بر اینکه دشمنان ما بیکار نمی‌نشینند و با طراحی از هر سوژه‌ای هرچند وجود خارجی هم نداشته باشد، سوژه‌سازی می‌کنند، گفت: تلاش دشمن طراحی برای تخریب چهره سالم انتخابات است.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو کمیته داوری شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس انتخابات را یکی از مسائل کلیدی و اساسی برای کشور و نظام دانست و اظهار کرد: پس از شرایطی که در سال ۸۸ در کشور به وجود آمد، در حال حاضر ضرورت توجه و هوشمندی نسبت به برگزاری انتخابات آینده مجلس امری اجتناب‌ناپذیر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر همین اساس به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ‌انتخابات نباید به یک چالش امنیتی برای نظام تبدیل شود، ‌اشاره و تصریح کرد که این موضوع ‌بستگی دارد به اینکه ‌چه تمهیداتی ‌در این زمینه به‌کار گرفته شود.

وی ادامه داد: همه دست‌اندرکاران انتخابات باید با هوشمندی و درایت سازوکاری را طراحی و اجرایی کنند که خروجی آن حضور اکثریت مردم در انتخابات باشد و اینکه بدون چالش برگزار شود.

* فضای اخلاقی انتخابات باید در جامعه نهادینه شود

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با تأکید بر اینکه باید اخلاق انتخاباتی را در جامعه نهادینه کرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران این امتیاز و افتخار را دارد که ‌نه تنها در میان کشورهای منطقه بلکه در میان سایر کشورها نیز به مناسبت‌های مختلف به آرای عمومی مردم مراجعه می‌کند.

عضو کمیته داوری جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه انتخابات یک حرکت نهادینه شده در کشور ماست، اضافه کرد: ولی با توجه به اینکه فضای کشور ما اسلامی است، انتظار می‌رود در چارچوب معیارهای دینی و اسلامی کار سیاسی را دنبال کنیم؛ متأسفانه افراد جامعه ما به‌ویژه کسانی که در انتخابات ورود می‌کنند، اخلاق و رفتار انتخاباتی را به‌خوبی رعایت نمی‌کنند، در حالی که باید در میان تک تک افراد جامعه به‌عنوان الگو قرار گیرند.

وی یادآور شد: چند ماه قبل و چند ماه پس از برگزاری انتخابات، تنش‌های مربوط به آنچه ‌فضای عمومی جامعه را ناسالم می‌کند، دامنگیر جامعه می‌شود و این به دور از اخلاق است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری بر همین اساس، به نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن فضای اخلاقی انتخابات اشاره و اضافه کرد: گویندگان مذهبی در این زمینه نقش مؤثری دارند، همچنین دست اندرکاران انتخابات نیز باید تمهیداتی بیندیشند که نتیجه آن یک فضای سالم و روند آرام در انتخابات باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دشمنان ما بیکار نمی‌نشینند و با طراحی از هر سوژه‌ای هرچند وجود خارجی هم نداشته باشد سوژه‌سازی می‌کنند، خاطر‌نشان کرد: دشمنان برای تخریب چهره سالم انتخابات کشور ما طراحی می‌کنند، از این رو ما باید انتخابات را یک حرکت ملی دانست و برای سالم برگزار کردن آن تلاش کرد تا چالش و مشکل در آن به وجود نیاید.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ