اعضای شوراها نباید در امور اجرایی شهرداری وارد شوند
تاريخ ارسال خبر : 20 دسامبر 2013 | ساعت 14:32 | کد خبر: 30146 | sv146 | چاپ این مطلب

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر گفت: اعضای شوراها نباید در امور اجرایی شهرداری ورود پیدا کنند تا بتوانند وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، عزیزالله خورشیدی پیش از ظهر امروز در جمع شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای دشتستان اظهار داشت: نماینده مردم دشتستان پرکارترین نماینده است که همیشه به‌صورت مکاتبه یا شفاهی و حضوری پیگیر مشکلات شهرها و شوراها هستند.

این مسئول اضافه کرد: مشکلات شوراها و شهرداری‌ها مشابه یکدیگر است و خواسته‌های آنها در بسیاری از موارد یکسان است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات متعددی در شهرها و روستاهای استان وجود دارد که یک روزه نمی‌توان همه آنها راحل کرد، گفت: شوراهای اسلامی باید شهرداران را در مسیر قانون هدایت کرده و بر عملکرد آنها نظارت داشته باشند.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر افزود: اعضای شوراها نباید در امور اجرایی شهرداری ورود پیدا کنند تا بتوانند وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهند.

این مسئول تصریح کرد: عدم توانایی شهرداری‌ها در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان به دلیل جذب نیروی انسانی بی‌رویه و یا غیرمجاز در دوره‌های قبل بوده که باتوجه به عدم درآمدزایی مناسب شهرداری‌ها، بودجه کافی برای پرداخت دستمزد آنها را ندارند.

خورشیدی ابراز داشت: در استان بوشهر برای اولین بار، دوره‌های آموزشی برای اعضای شوراها و کارکنان شهرداری‌ها برگزار شد که به‌طور پیوسته ادامه خواهدداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه قانون توزیع عوارض آلایندگی هوا و ارزش افزوده کارخانجات تولیدی گفت: پیشنهادی برای اصلاح این قانون ارائه کرده‌ایم که اکنون در کمیسیون‌های تخصصی مجلس در حال بررسی است و نیازمند توجه جدی نمایندگان استان برای تصویب آن هستیم.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر تاکید کرد: در صورت تصویب این طرح، عوارض حاصل از ارزش افزوده کارخانجات تولیدی و همچنین حق آلایندگی صنایع به طور یکسان بین همه شهرداری‌ها توزیع می‌شود و فقط به یک شهر اختصاص نمی‌یابد.

خورشیدی اظهار داشت: فرسودگی و کمبودهایی در ناوگان حمل و نقل و ماشین‌آلات برخی از شهرداری‌های استان بوشهر وجود دارد ولی نسبت به سایر مناطق ناوگان خوبی داریم.

این مسئول تصریح کرد: طرح توجیهی برای خرید ماشین‌آلات تهیه کرده‌ایم و وام‌هایی با بهره چهار درصدی وجود دارد که شهرداران می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند و برنامه‌ریزی برای بازپرداخت اقساط آن را انجام دهند.

وی با برشمردن برخی دیگر از مشکلات مدیریت شهری در استان بوشهر گفت: بیشترین یارانه مسکن مهر در استان بوشهر تاکنون به شهرداری برازجان پرداخت شده است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ