۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان با سد دالکی سیراب می‌شود
تاريخ ارسال خبر : 20 دسامبر 2014 | ساعت 15:05 | کد خبر: 32520 | sv167 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان با سد دالکی سیراب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ( تکلیف)،حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد در بازدید از سد دالکی بهمراه معاون وزیرنیرو ، معاون استاندار ،فرماندار و معاون عمرانی دشتستان ، رییس آب منطقه ای و آب وفاضلاب روستایی استان بوشهر اظهار داشت: رفع نیازها و دغدغه‌های مردم دشتستان و اصناف مختلف مورد تاکید قرار دارد و تا جایی که ظرفیت و توان داشته باشیم از خدمت به مردم دریغ نمی‌کنیم.

وی افزود: سرکشی به مناطق مختلف شهرستان به ویژه مناطق روستایی و دوردست به منظور شناخت دغدغه‌های مردم است و تاکنون به تمام مناطق روستایی دشتستان سرکشی کرده‌ایم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات زیاد کشاورزان دشتستان خاطرنشان کرد: کشاورزان مشکلات زیادی دارند که فروش نرفتن محصولات و کمبود آب کشاورزی از مهم‌ترین معضلات فعلی این قشر است.

موسوی‌نژاد با اشاره به سفر معاون وزیر نیرو به دشتستان تصریح کرد: طی روزهای اخیر با حضور مهندس میدانی معاون وزیر نیرو، وضعیت سد دالکی بررسی شد و مقرر شد در تکمیل این سد تسریع شود تا کشاورزان و مردم این منطقه از برکات آن برخوردار شوند.

وی گفت: همواره جلسات مختلفی با معاونین وزرا برگزار میکنیم تا مشکلات شهرستان را برطرف کرده و بتوان اعتبارات خوبی برای عمرانی و توسعه پروژه های نیمه تمام جذب کنیم .

موسوی‌نژاد بیان داشت:  در مجموع بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل وتوسعه سد اعتبار لازم است که اعتبارات مورد نیاز این طرح مهم و ملی در حال پیگیری است تا هر چه سریعتر به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار هکتار از اراضی دشتستان با سد دالکی سیراب می‌شوند گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، راه‌اندازی این سد بیش از ۱۰ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: کشاورزان دشتستان نیازمند توجه بیشتری برای موفقیت در امور خود هستند و مسئولان باید همواره در راستای تامین نیازهای این قشر گام بردارند.

معاون وزیر نیرو در بازدید از سد دالکی و کانالهای توزیع آب سرقنات خاطرنشان کرد: سد دالکی از سدهای مهم و تاثیرگذار در کشور است و با راه‌اندازی این سد شاهد آبیاری بخش عظیمی از نخیلات دشتستان خواهیم بود.

مهندس میدانی تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام وزارت نیرو از اولویت‌های اساسی وزارت نیرو در سال جاری بوده و البته در کنار این مهم، چند پروژه بزرگ و مهم دیگر نیز آغاز شده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا یادآور شد: تأمین به موقع اعتبارات پروژه‌های حوزه آب از برنامه‌های مهم وزارت نیرو است و با برنامه‌ریزی انجام گرفته، یک درصد از اعتبارات حوزه نفت به فصل منابع آبی تخصیص یافته است.

مهندس میدانی بیان کرد: در قانون بودجه امسال بیش از یک درصد از محل اعتبارات نفت و میعانات گازی به فصل آب تخصیص یافته که سالانه یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر ضمن تقدیر وتشکر از پیگیریهای نماینده دشتستان در جذب اعتبارات تکمیل پروژه سد دالکی اظهار داشت : با بررسی‌های انجام گرفته با تکمیل این سد بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشتستان آبیاری می‌شوند و این مهم موجبات رضایتمندی کشاورزان و نخلداران را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: بر اساس آمار موجود در شرایط کنونی بیش از ۲ میلیون اصله نخل در دشتستان در معرض نابودی قرار دارد و امیدواریم با تکمیل سد دالکی شاهد نجات این نخیلات باشیم.

رجایی گفت: کیفیت‌بخشی در اجرای این سد مورد توجه و تاکید مسئولان وزارت نیرو قرار دارد و به فضل خدا به اهداف مورد نظر خواهیم رسید.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ