حسن روحانی: عسلویه می تواند به تنهایی یک کشور را اداره کند
تاريخ ارسال خبر : 21 دسامبر 2013 | ساعت 14:29 | کد خبر: 30165 | sv171 | چاپ این مطلب

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در نشست شورای اداری استان بوشهر در پایتخت انرژی کشور با اشاره به نقش میدان مشترک گازی و منطقه اثرگذار عسلویه در توسعه انرژی و اقتصادی کشورحسن روحانی گفت : عسلویه می تواند به تنهایی کشور را اداره کند.

به گزارش “رعسلویه نیوز”  رئیس جمهور در شورای اداری استان بوشهر که به میزبانی سازمان منطقه ویژه پارس در محل مرکزهمایشهای خلیج فارس این سازمان برگزار شده با اشاره به زلزله اخیر دشتستان گفت : اولین وظیفه بنده به عنوان رئیس جمهوری و به نمایندگی از ملت شریف ایران حضور در بین آسیب دیدگان و ابراز همدردی مردم ایران با مردم زلزله زده استان بوشهر بود.

دکتر روحانی در ادامه ی سخنان خود با اشاره به سوابق درخشان استان بوشهر خاطرنشان ساخت : مردم استان کهن و زرخیز بوشهر با سوابق تاریخی،جهادی و مقاومتی خود در برابر دشمنان در تمامی عرصه های انقلاب حضوری فعال و موثر داشته استه اند .

رئیس جمهور افزود : این استان با داشتن استعدادها و نعمت های  فراوان از جمله سواحل استراتژیک ، مردمان فرهنگ دوست ، دلاور ، دانشمند و فرهیخته و منابع عظیم نفت و گازی و همچنین حضور اولین نیروگاه اتمی از نقش اثرگذاری در کشور برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به میدان مشترک گازی و منطقه اثرگذار عسلویه در توسعه انرژی و اقتصادی کشور گفت : عسلویه می تواند به تنهایی کشور را اداره کند.

رئیس جمهور با اشاره به میدان مشترک گازی و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطرنشان ساخت : هم اکنون در عسلویه ده فازگازی به بهره برداری رسیده است که در آمد تقریبی این ده فاز برای کشور قریب به ۴۰ میلیارد دلار است و اگر با عزم همگانی تمامی فازهای این منطقه به بهره برداری کامل برسد این مبلغ و در آمد به عددی قریب به یکصدمیلیارد دلار خواهد رسید که این رقم ارمغان درخشانی برای استان محسوب می شود.

دکتر روحانی افزود : عسلویه و این منطقه اثربخش جزیی از استان بزرگ و پهناور بوشهر است ، این استان در کنار این منطقه اثرگذار و سایر نقاط توان و قدرت جذب توریسم و رشد صنعت توریسم دارد و می تواند در این بخش نیز در دازمدت نقش آفرین باشد.

رئیس جمهور با اشاره به موقعیت کنونی کشور نیز گفت : مشکلات و سختی هایی پیش پای مردم ما قرار گرفته که ما با تمام توان در راه برداشتن این مشکلات گام بر می داریم و نوید این را به مردم می دهیم که کشور هم اکنون در مسیر توسعه قرار گرفته است و فضای بین المللی نیز نسبت به ایران بهبهود یافته است .

ایشان افزود: با لطف خداوند و عنایت حضرت ولی عصر(عج) ، حمایت ها و رهنمودهای رهبری و حضور شما ملت بزرگ  ، امروز پرده ها کنار رفته و دنیا توانسته  چهره ی واقعی ملت و  مردم ایران را ببیند و دولت نیز طبق وعده ای که در ۲۴ خردادماه به ملت داده بود در تعامل سازنده با دنیا فعال و اثرگذار بوده است .

دکتر روحانی با اشاره به سیاست های خارجی جمهوری اسلامی ایران در دولت تدبیر و امید و تقش سیاست های اعمال شده در آینده کشور نیز گفت : آثار تعامل سازنده کشور با دنیا را در ماههای آینده بهتر درک خواهیم کرد. امروز با لطف خداوند تمامی دلسوزان و کسانی که دستی در سازندگی دارند با درک فضای پیش رو عزم خود را برای خلق حماسه اقتصادی بکار گرفته اند.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود نیز در خصوص مشارکت دولت در ساخت نقاط آسیب دیده شهرستان دشتستان گفت: دولت متعهد است در کوتاهترین زمان ممکن در خصوص رفع آسیب های وارده اقدام نماید، در این راستا ما بمنظور رفع برخی مشکلات برای تمامی کسانی که قصدبازسازی منازل مسکونی خود دارند مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال وام با اقساط بلند مدت ۱۵ ساله و کارمزد ۴درصد اختصاص خواهیم داد

اختصاص مبالغی دیگر جهت تعمیرات و بازسازی اماکن و تاسیسات آسیب داده از جمله تصمیمات امروز رئیس دولت جهت کمک به آسیب دیدگان زلزله اخیر شهرستان دشتستان بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر ، استاندار بوشهر  و رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر به بیان سخن پرداختند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ