هفتم اسفندماه زمان جشن بزرگ الهی
تاريخ ارسال خبر : 23 دسامبر 2014 | ساعت 14:24 | کد خبر: 32537 | sv196 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” امام جمعه اهل سنت عسلویه پس از نشست با زوج های جوان زمان برگزاری جشن باشکوه ازدواج دسته جمعی را هفتم اسفندماه اعلام کرد.IMG_8805

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” اولین نشست صمیمانه شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه با ۲۴ زوج جوان شهر عسلویه در اولین روز دیماه سالجاری که در محل دفتر کار خود برگزار شد پس از حمد و ثنای خداوند متعال ضمن عرض خیرمقدم به همه عزیزان حاضر در نشست به اهمیت امر ازدواج اشاره و اظهارداشت: دین مبین اسلام اهمیت خاصی نسبت به ازدواج دارد و خداوند متعال ازدواج را نشانه ای از نشانه های خود قرار داده است.

شیخ ابراهیم محمدی با تلاوت آیه شریفه ( و من ایاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها ..) در مورد تفسیر آیه بیان نمودند: ازدواج یک نوع استقرار و امنیت اجتماعی است که انسان را از هر گونه آسیب های اجتماعی مصون میدارد و این یکی از نشانه های خداوند متعال است .

وی افزود: از دیگر نشانه های خداوند در امر ازدواج اینست که محبت و مهر و صمیمیت و رحمت را در میان دو زوج ایجاد میگردد تا اینکه در طول زندگی در کنار هم باشند و یک خانواده اجتماعی تشکیل دهند .

امام جمعه اهل سنت عسلویه سپس به آیه دیگری از کلام ا… مجید در امر ازدواج که می فرماید” هن لباس لکم و انتم لباس لهن” اشاره کرد و افزود: لباس پوششی است که انسان را می پوشاند و ازدواج هم یک نوع لباس و پوششی اجتماعی است که جوان را از گناه و معصیت محفوظ میدارد.

IMG_8804

شیخ ابراهیم محمدی در ادامه با بیان حدیثی از پیامبر اعظم (ص) در خصوص اهمیت ازدواج که می فرماید “النکاح سنتی فمن رغب عن سنتی فلیس منی ” اقزود: این احادیث نشانه اهمیت دین مبین اسلام نسبت به ازدواج است که انسان باید در صورت امکان و میسر نمودن شرایط ازدواج را به تاخیر نیاندازد .

امام جمعه اهل سنت عسلویه در خصوص اهداف اساسی و مهم ازدواج دستی جمعی که از سال گذشته در شهر عسلویه کلید خورد اظهار داشت: هدف ما اینست که هزینه های هنگفت و طاقت فرسا و کلان را از دوش شما جوانان انداخته شود تا اینکه مبادا در مساله ازدواج مسایل خلاف شرع از نمونه اسراف و تبذیر صورت نگیرد چونکه متاسفانه امروزه تنها مانع اساسی ازدواج ، هزینه های کلان است که این یکی از دغدغه های اصلی جوانان است که با این جشنواره از بین خواهد رفت .

و در پایان پس از مشورت با جوانان حاضر در جلسه مقرر شد که در روز پنج شنبه هفتم اسقندماه سالجاری این جشنواره بزرگ الهی در شهر عسلویه به شکل باشکوهی برگزار شود.


نظرات کاربران 

۲ پاسخ به "هفتم اسفندماه زمان جشن بزرگ الهی"

  1. محمداحسین گفت:

    باسلام و احترام

    از جناب آقای ملاابراهیم تشکر می کنم انصافاً در بحث فرهنگی باجوانان اقدمات شایانی در این شهرستان انجام دادن انشاالله این کارها باعث تداوم بیشتر ی انجام گیرد. موفق وپیروز باشید

  2. محمداحسین گفت:

    خسته نباشی به مدیر سایت آقای جابری

ارسال یک پاسخ