- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ماکسیما ۵ میلیون ارزان شد

شوک حاصل از آزادسازی نرخ بنزین موجب شده است تا بهای برخی خودروهای پرمصرف در بازار آزاد خودرو کمتر از قیمت درب کارخانه ای آن شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از «پرشین خودرو»، دبیر اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر به بازار خودروهای بالای چهار سیلندر یک شوک سوختی وارد شده که این امر موجب افت چشمگیر معاملات و کاهش قیمت در بازار این خودروها شده است.

کاظم صمدی نیکخواه در ادامه افزود: ماکسیما، مگان و بیشتر خودروهای وارداتی از جمله خودروهایی می باشد که به دلیل کاهش تقاضا مشمول این کاهش قیمت شده است.

دبیر اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو این کاهش قیمت ها را موقتی دانست و اظهار داشت: بازار پس از پشت سر گذاشتن شوک حاصل از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها به وضع سابق باز خواهد گشت و تفاوت قیمت کارخانه ای و شرکتی خودروها با بازار آزاد دوباره به روال قبلی باز می گردد.

بر اساس این گزارش، مگان ۲۰۰۰ سی.سی اتوماتیک پارس خودرو به قیمت ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است اما قیمت مدل ۱۶۰۰ سی.سی دنده‌ دستی آن در کارخانه ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت ماکسیمای تمام اتوماتیک مونتاژی پارس خودرو در کارخانه ۳۹ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان است که در بازار ۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود. مدل دنده‌ای آن نیز که در کارخانه ۳۶ میلیون و ۷۰۰هزار تومان تحویل داده می‌شود، در بازار نیز ۳۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.