۷۰ هزارنفر از مردم استان بوشهر اهل تسنن هستند
تاريخ ارسال خبر : 2 ژانویه 2016 | ساعت 14:46 | کد خبر: 34396 | sv98 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” معاون استاندار بوشهر گفت: ۷۰ هزارنفر از مردم استان بوشهر اهل تسنن هستند.

به گزارش “عسلویه نیوز”  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حال حاضر ۷۰ هزار نفر از برادران و خواهران اهل تسنن با وحدت و همدلی در استان بوشهر زندگی می کنند.به نقل از استانداری بوشهر، فتح الله حقیقی در دیدار با  خانواده شهیدان اهل سنت شهرستان گناوه با گرامی داشت هفته وحدت اظهار داشت: شاهد همزیستی و تعامل بین اهل تسنن و تشیع استان بوشهر در عرصه‌های مختلف انقلاب که بارها به نمایش گذاشته شده هستیم.

وی با بیان اینکه اقلیت‌های مذهبی در ایران در تمامی عرصه‌ها دوشا دوش دیگر خانواده‌های هموطن حضور دارند، افزود: رکن اصلی پیروزی انقلاب وحدت بین افراد مختلف جامعه بود و امروز نیز مقام معظم رهبری به شایستگی در سایه اتحاد این سرمایه های اجتماعی، راه رهبر کبیر انقلاب را پیش گرفته است.

معاون استاندار بوشهر عنوان کرد: تنها دلیل عبور کشور از برخی هجمه های سنگین دشمن  اتحاد مردم بوده که امروز به اقتدار جهانی تبدیل شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه مردم ایران با درک صحیح از مفهوم وحدت می توانند دشمنان را از رسیدن به اهداف شومشان نا امید کنند، گفت: تنها راه مبارزه با عوامل تفرقه افکن نظیر برخی تنگ نظری ها، احساسات آنی، تحریک پذیری، تعصبات کور و پیروی از عواهای نفسانی وحدت، همدلی و همزبانی تمام اقشار جامعه است.

وی  اظهار کرد: دشمنان تا کنون برنامه های زیادی را برای تخریب رابطه میان اقشار مختلفی  جامعه  تدوین کرده اند، اما در اجرای تمامی این برنامه ناموفق بوده و تنها چهره جنایت کارانه  خودشان به جهان نمایش داده اند.

وی بیان کرد: دفاع جانانه اقلیت‌های مذهبی در دوران دفاع مقدس در کنار برادران هموطن خود سبب پیروزی بر دشمن بعثی شد که در این راستا اهل‌سنت جایگاهی درخشان در عرصه ایثار و شهادت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یکی از نشانه‌های نبوغ عدالت در جامعه اسلامی زیستن اقوام و فرق مختلف در کنار یکدیگر و با حقوق مساوی دانست و تصریح کرد: این مهم که در راستای استیفای حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی در کنار هم زندگی می‌کنند نشان از نهادینه شدن برابری و تساوی حقوق بین تمامی گروه‌ها و اقلیت‌ها در کشور است.انتهای پیام/مهر


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ