لزوم انجام فعالیت‌های پژوهشی در ارتباط با زندگی شهدا
تاريخ ارسال خبر : 3 ژانویه 2014 | ساعت 15:54 | کد خبر: 30286 | sv69 | چاپ این مطلب

امام جمعه عسلویه بر لزوم انجام فعالیت‌های پژوهشی در ارتباط با زندگی شهدا تاکید کرد.امام جمعه عسلویه
به گزارش”عسلوبه نیوز”حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با برشمردن ویژگی‌های مومنان حقیقی و اصیل اظهار داشت: اهتمام به نماز و مراقبت از نماز به ویژه تاکید بر نماز اول وقت از ویژگی‌های مومن حقیقی است.

وی افزود: انسان زمانی که خود را در برابر قادر بی‌همتا می‌بیند باید خضوع و خشوع داشته باشد و همانند ائمه اطهار(ع) که بدنشان در نماز به لرزه می‌افتاد رفتار کند و بدون تردید مومن واقعی کسی است که نمازش مورد قبول درگاه خداوند قرار گیرد.

امام جمعه عسلویه در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره ۱۰ هزار شهید مازندران خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن سیره شهدا امری لازم است که باید مورد توجه و تاکید مسئولان قرار گیرد.

هاشمی‌نژاد بر لزوم انجام فعالیت‌های پژوهشی در ارتباط با زندگی شهدا تاکید کرد و یادآور شد: همه کسانی که دست به قلم می‌برند و زمینه تحقیق برایشان فراهم است باید در ارتباط با شهدا پژوهش کنند و ابعاد مختلف زندگی شهدا را برای نسل امروز تبیین کنند.

وی اضافه کرد: باید آثار شهدا مکتوب و تکثر شود تا جوانان با زندگانی شهدای عظیم‌الشان آشنا شوند.

امام جمعه عسلویه در بخش دیگر از خطبه‌ها از حضور باشکوه مردم عسلویه اعم از شیعه و سنی در مراسمات عزاداری محرم و صفر تقدیر کرد.

هاشمی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید زندگی‌مان را در همه ابعاد حسینی کنیم گفت: باید همواره حسینی باشیم و با فرهنگ عاشورایی زندگی کنیم و باید فرهنگ عاشورا در تمام مراحل زندگی همراه ما باشد.

وی در ادامه به آغاز ربیع‌الاول اشاره کرد و با اشاره به حرکت بزرگ امام علی (ع) در این روز افزود: مشرکان قصد داشتند پیامبر (ص) را به قتل برسانند که امام علی(ع) در بستر پیامبر (ص) خوابید و این حرکت شجاعانه و عظیم در تاریخ به ثبت رسیده است.

امام جمعه عسلویه در ادامه به پیام تاریخی امام راحل به گورباچف اشاره کرد و ابراز داشت: این پیام اثرات زیادی در تاریخ داشت و نشان دهنده دوراندیشی این امام عظیم‌الشان است.

هاشمی‌نژاد در ادامه سالروز شهادت سرلشکر منصور ستاری و همچنین سالروز شهادت سرلشکر احمد کاظمی را تسلیت گفت و بر لزوم تداوم راه شهدا تاکید کرد.

وی همچنین به سالروز قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی اشاره کرد و گفت: بصیرت و ولایت‌مداری مردم موجب حرکت عظیمی شد که تا انقلاب اسلامی تداوم یافت.

امام جمعه عسلویه در ادامه به سفر برخی مسئولان کشوری و استانی به عسلویه اشاره کرد و یادآور شد: هفته آینده با حضور مسئولان کشوری و استانی در عسلویه جلسات مهمی برگزار می‌شود.

هاشمی‌نژاد با اشاره به دیدار مردمی استاندار بوشهر با مردم عسلویه خاطرنشان کرد: حضور مسئولان در بین مردم و آشنایی با مشکلات مردم امری مهم در رفع مشکلات است و این اقدام استاندار اهمیت زیادی دارد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ