- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

استخدام نیرو های بومی در پتروشیمی جم به کجا رسید؟

موضوع: مسکوت ماندن استخدام سی نفر از نیروهای بومی در پتروشیمی جم

[1]

استخدام نیرو های بومی در پتروشیمی جم به کجا رسید؟

درهفته دولت بود که خبر تشریف فرمایی وزیر محترم کار ورفاه جناب دکتر ربیعی به شهرستان عسلویه همه جا پیچیده بود وبه دنبال آن جوانان جویای کار ،این شهرستان به دنبال حل شدن مشکل آنها توسط وزیر محترم کار ورفاه بودند وبه دنبال بستر سازی جهت افزایش بکارگیری نیروهای بومی در شرکت ها وپتروشیمی ها مستقر در عسلویه بوده اند و قرار براین شد که سی نفر از نیروهای بومی شهرستان عسلویه جذب پتروشیمی جم شوند . اما باگذشت چندماه هنوز خبری از بکارگیری این جوانان در پتروشیمی جم شنیده نمی شود.

باتحلیل کوتاهی از وضعیت جوانان بومی ما در مغزهایمان ،با همه اوصاف وقول وقرارهایی که بود وضعیت را مناسب نمی بینیم
جوانان بومی ما که از حقوق اولیه خود گاها محرومند و حقوق اولیه‌ای چون هوای سالم برای نفس کشیدن، و همچنین حقوقی چون امنیت شغلی و… بسیاری از این حقوق به دلیل سهل انگاری ها یادلایل دیگری به راحتی نادیده گرفته می‌شود.

جوانی که داشتن شغل مناسب و زمینه ازدواج مناسب از حقوق شهروندی او محسوب می‌شود چگونه می‌تواند به این حقوق خود دست یابد؟

داشتن زندگی خوب و شغل آبرومند ، آرزوی هر جوان است که این آرزو مانند غولی بی شاخ و دم، علاوه بر جوانان بیکار ، خانواده های آنان را نیز درگیر خود نموده است . در وانفسای این روزهای سخت اقتصادی، شاهد جلوه های نامطلوبی در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی جامعه ی شهری و روستایی هستیم که این جلوه های نامطلوب ریشه در پدیده ای به نام بیکاری دارند . بیکاری خطرات اعتیاد روز افزون به مواد مخدر، نا امنی اجتماعی مانند سرقت، خرید و فروش مواد مخدر، مشاجرات خانوادگی و به تبع آن جدایی و طلاق ، استرس و اضطراب ، نبود نشاط اجتماعی، و بالاخره ترک دیار و کاشانه و سفر به غربت ، همه و همه می توانند مصادیق این جلوه های نامطلوب باشند وتاکنون هیچ نگارگری نتوانسته است نقش این جلوه های نامطلوب را از زندگی فردی و اجتماعی شهرمان بزداید .

درمورد استخدام ها هم یا استخدامی وجود ندارد و یا اگر وجود دارد نصیب کسانی می شود که رابطه ی آنها از ضابطه کارسازتر است

بایک جستجوی سریع دراستخدامی های چندسال اخیر کاملا مشخص می شود چقدر بومی گزینی وجودداشته است نمونه آن استخدام پتروشیمی وپالایشگاه های شهرهای صنعتی وپر از کار تهران،تبریز،اراک،خوزستان،… است که قریب صد درصد نفرات بومی استخدام شده اند

حالا که دولت باجدیت به دنبال حرکت های بنیادین برای تحول اقتصادی است از فرماندار محترم عسلویه جناب آقای نادری که همیشه قول های غیرعملی نمی دهدوهمواره عاشق خدمت به مردم است از او درخواست داریم که این موضوع استخدام سی نفر از نیروهای بومی در پتروشیمی جم را با جدیت تمام پیگیری کنند وبا ارسال نماینده گانی از فرمانداری ،وضعیت نیروهای جذب شده در پتروشیمی جم ودر خصوص عدم بکارگیری نیروهای بومی وعلل اجرایی نشدن استخدام سی نفر بومی را بررسی کنند چرا که مردم وافکار عمومی از این روند رضایت ندارند. قشر جوان شهرستان عسلویه منتظر شنیدن خبرهای خوبی از ساختمان فرمانداری در زمینه استخدام سی نفر از فرزندان بومی این شهرستان هستند.

نویسنده: جاسم حسینی