- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام جمعه عسلویه: ۱۷ دی‌ ماه روز بصیرت نام‌گذاری شود

به گزارش  عسلویه نیوز، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه اول نماز جمعه امروز عسلویه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان مسلمان است و دوری کردن از گناهان یک امر مهم است و موجب رستگاری انسان می‌شود.
وی افزود: نگه داشتن زبان امری مهم است و غیبت، انسان را از زندگی سالم باز می‌دارد و باید تلاش کنیم و خود را با آداب و تعالیم اسلامی بیشتر مأنوس کنیم.
امام جمعه عسلویه در ادامه با تبریک ولادت امام صادق(ع) و امام محمد باقر(ع) گفت: الگوبرداری از زندگی ائمه اطهار (ع) و پیروی از سیره زندگی این بزرگواران امری لازم است و هر انسان مومن و معتقد باید در این راستا حرکت کند.
گنجی در ادامه با اشاره به قیام بزرگ ۱۹ دی در قم تصریح کرد: این قیام مردم قم در تاریخ انقلاب ماندگار است و روز بصیرت باید نامگذاری شود و هر وقت در جامعه بصیرت باشد اسلام پیروز می‌شود.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم و معنویت و اخلاق کریمه اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم و جوانان باید از تهاجم فرهنگی بیگانه در امان باشند و این وظیفه بر دوش مسئولان فرهنگی است.
امام جمعه عسلویه در خطبه دوم نماز نیز با اشاره به ۱۷ دی‌ماه سالروز طرح ننگین کشف حجاب یادآور شد: در سال ۱۳۱۴ و پس از بازگشت رضاخان از سفر ترکیه، این طرح بسیار زشت و ننگین را اجرایی کرد و مردم اعتراض بسیار زیادی به این مسئله داشتند.
گنجی افزود: رضاخان فکر می‌کرد که اگر مردم ایران حجاب را کنار بگذارند، ایران متمدن می‌شود که البته این طرح با واکنش جدی مردم مواجه شد و مردم مومن و معتقد و باحیای ایران در شهرها و شهرستان‌های مختلف در برابر این طرح ایستادند.
وی با بیان اینکه استان بوشهر در کنار فارس از نخستین استان‌هایی بودند که در برابر این طرح ایستادند، گفت: در همین استان بوشهر شاهد کشته و مجروح شدن افرادی شدیم که در برابر این طرح ایستادند و حکومت پهلوی به شدت به سرکوب مردم اقدام کرد.
امام جمعه عسلویه عنوان داشت: حرکت مردم در کشف حجاب رضاخانی، بیش از ۵ هزار نفر در گوهرشاد مشهد شهید شدند و این روز را باید به نام روز بصیرت نامگذاری کنند.
گنجی تصریح کرد: امروز هم دشمن تهاجم فرهنگی را به صورت جدی در کشور دنبال می‌کند و سعی دارند معنویت را در بین جوانان کم‌رنگ کنند و آنها تلاش می‌کنند که غیرت دینی و حیا را بردارند.
وی اضافه کرد: دشمن قصد دارد بی‌حیایی و بی‌غیرتی را در جامعه نهادینه کند چرا که دشمن می‌داند که در صورتی که جوانان بی‌غیرت شوند در برابر دشمن نمی‌ایستند و این غیرت جوانان ایرانی است که دشمنان را همواره با شکست مواجه کرده و می‌کند.
امام جمعه عسلویه افزود: مسئولان باید نظارت بیشتری بر حجاب داشته باشند و این وضعیت پوشش دختران و پسران در برخی از شهرها و به ویژه در سواحل نگران‌کننده و خجالت‌آور است و از مسئولان و متولیان امور می‌خواهیم که اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.
گنجی اظهار داشت: وظیفه مسئولان در برابر کسانی که به احکام الهی دهن‌کجی کنند، بسیار سنگین است و همه مسئولان باید در این راستا تلاش کنند و مسئولان فرهنگی نیز باید فرهنگ‌سازی کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروز به فضل خدا شاهد عزت و اقتدار نظام هستیم و دشمنان روز به روز بیشتر ناکام می‌شوند و اجرای موفق طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز شکستی دیگر برای دشمنان است.