- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

استفاده بهینه از ظرفیت‌های نفت برای توسعه شهرستان کنگان

بخشدار عسلویه خواستار استفاده بهینه از ظرفیت‌های نفت برای توسعه شهرستان کنگان شد.

عسلویه نیوز، عبدالله نادری شامگاه یکشنبه در نشست با مسئولان شوراها و شهرداران شهرهای شهرستان کنگان اظهار داشت: شهرستان کنگان میزبان صنعت نفت است و مردم این شهرستان تاکنون به طور کامل در خدمت پیشرفت وزارت نفت بوده‌اند.
وی افزود: برای پیشرفت کشور و بهبود وضعیت وزارت نفت، باز هم تا جایی که توان داشته باشیم در خدمت این وزارتخانه هستیم و البته انتظار داریم که وزارت نفت نیز به خواسته‌های مردمی توجه کافی کند.
بخشدار عسلویه خاطرنشان کرد: البته جناب سوری و موسوی در پارس جنوبی برای پیشرفت شهرستان کنگان تلاش بسیار خوبی داشته‌اند و تا حدودی رضایت مردم را جلب کرده‌اند که انتظار داریم این روند با شتاب بیشتری تداوم یابد.
نادری در ادامه تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های نفت در کنگان از مهم‌ترین اهداف شورای شهرداران شهرستان کنگان است و نباید فرصت را از دست بدهیم.
بخشدار عسلویه عنوان داشت: تشکیل شورای شهرداران در واقع گامی بلند در راستای هماهنگی کارهای عمرانی و فرهنگی و مشارکت مردمی در زمینه فعالیت‌های شهر‌‌سازی است و امیدوار هستیم که این شورا بتواند برنامه‌های مدون و جامعی را تدوین و اجرا کند و نتایج را به عنوان الگو برای دیگر شهرهای استان و حتی کشور ارسال و مورد بهره‌برداری قرار دهند.
شهردار عسلویه نیز در این نشست با اشاره به چگونگی تشکیل شورای شهرداران و اهداف کلی این شورا اظهار داشت: هرچند مدت کوتاهی از تشکیل این شورا می‌گذرد، ولی نتایج حاصله بسیار مفید و پرثمر بوده است.
هوشنگ صمصامی‌فرد افزود: امید است این شورا بتواند در رفع مشکلات و تنگناهای شهرداری‌های پنجگانه با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان و استان، گام‌های بلند بردارد.
شهردار بنک نیز گفت: شورای شهرداران باید نسبت به اجرایی کردن مصوبات تلاش بیشتری کند و برگزاری جلسه و اجرا نکردن مصوبات هیچ ارزشی ندارد و باید ضمانت اجرایی جلسات بیشتر شود.
حسین صفایی اضافه کرد: دیدار با مسئولان استانی، شهرستانی، مدیران نفت و گاز و پتروشیمی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و استفاده از ظرفیت‌های آنان به منظور پیشبرد اهداف و برنامه‌های این شورا ‌از مهم‌ترین مصوبات است که البته اجرایی نشده و باید با همکاری همدیگر در اجرای این برنامه‌ها تلاش کنیم.
وی ادامه داد: امیدوار هستیم که تشکیل این شورا، هماهنگی در اجرای قوانین و مقررات و نظارت و اجرای کار عمرانی و فرهنگی را بیشتر کند و موجب ارتقای کیفیت کارها شود.
شهرداران نخل‌تقی و سیراف نیز به تشریح آثار و نتایج تشکیل و مصوبات شورای شهرداران در شهرهای خود پرداختند و بر همکاری همه شهرداران تاکید کردند.
شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهر قرار دارد و محل اجرای طرح‌های نفت و گاز و پتروشیمی و میزبان پارس جنوبی است.