توسعه باید با ملاحظات زیست محیطی منطبق باشد
تاريخ ارسال خبر : 14 ژانویه 2015 | ساعت 14:01 | کد خبر: 32627 | sv197 | چاپ این مطلب

“عسـلویـه نیـوز” رئیس سازمان محیط زیست کشور با اعلام اینکه توسعه باید با ملاحظات زیست محیطی منطبق باشد تاکید کرد.ابتکار 2

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” خانم ابتکار معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ضمن اظهار خرسندی از حضور در جلسه شورای اداری شهرستان و ابلاغ سلام گرم ریاست محترم جمهور و کاروان تدبیر و امید به اهالی خونگرم شهرستان،اظهار داشت:در این شهرستان برادران اهل سنت است در کنار شیعیان برای پیشرفت و سربلندی این سرزمین تلاش می کنند و ان شاءالله این وحدت و همدلی استمرار داشته باشد.

ایشان با بیان اینکه دولت از ابتدا با مشکلات عدیده ای از قبیل تورم،رکود،بیکاری و مسائل بین المللی نظیر تحریم ها روبرو بود و تمام سعی و تلاش خویش را برای حل این مشکلات معطوف نموده و خوشبختانه طی این مدت دستاوردهای خوبی نیز بدست آورده است، طرح بیمه همگانی سلامت را بعنوان یکی از این موفقیت برشمرد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با اعلام مطلب در دولت یازدهم اهداف اقتصادی و  صنعتی بلندی اجرا می نماید و برای حل مشکل اشتغال به یک مسئله اصلی و کلیدی برای کشور است چاره اندیشی می نماید،تاکید کرد: در عمق توجه به صنعت،توجه به ملاحظات زیست محیطی در دستور کار خود قرار داده است و رئیس جمهور محترم بارها براین موضوع که توسعه باید با ملاحظات زیست محیطی منطبق باشد،تاکید نموده اند.

خانم ابتکار با تاکید براینکه ملاحظات زیست محیطی در فرایند توسعه می بایست در همه ابعاد و سطوح ملی،منطقه ای و بخش های مختلف مد نظر قرار گیرد، به نقش و جایگاه سازمان های مردم نهاد در برنامه هلای حفاظت از محیط زیست اشاره و تصریح کرد: از ابتدای شکل گیری دولت یازدهم فصل نوینی برای حضور تشکل های مردم نهاد و شنیدن نظرات و پیشنهادات در بخش های مختلف در کشور حاصل شده است و آنها می توانند با ارائه راه حل و پیشنهادات مناسب دولت را در برنامه ریزی ها کمک نمایند.

ایشان در ادامه سخنانش به وضعیت زیست محیطی منطقه عسلویه اشاره و خاطرنشان کرد:  درشهرستان عسلویه فعالیت ها و پروژه های صنعتی متعدد در گذشته و در آینده اجرا شده و خواهد شد و وزارت نفت و شرکت های تابعه برنامه مدیریت محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده اند و این برنامه ها پایبند بوده اند.

ایشان با بیان اینکه در ارتباط با فلرینگ پالایشگاه ها برنامه های خوبی صورت گرفته است و هر چند کافی نیست، ابراز امیدواری کرد : با تلاش و همگرایی بیشتر بین بخش های مختلف معضلات آلودگی زیست محیطی منطقه برطرف و مردم از محیط زیست سالم برخوردار شوند. انتهای پیام/م.ت


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ